Tato konstrukce přináší výhody, zejména pokud jde o vyvážení hmotností, ale i o torzní charakteristiky; stejně jako kompaktní, lehkou konstrukci; další olej převodovky, který byl dříve nutný k mazání převodovky, již nutný není. A stejně jako dříve jsou na ozubených kolech použity pevné spirálově řezané drážky pro jemný záběr, tichý chod a větší plynulost. A také, stejně jako dříve, mají hřídele převodovky na novém pohonu třecí ložiska, zatímco ozubená kola (volná ozubená kola) běží k dosažení nízkého tření na jehlových ložiscích. Ozubené převody, a tím i ozubená kola, jsou řazeny pomocí řadícího bubnu z oceli, namontovaného na kuličkové ložisko, tři rozmělněné spínací vidlice s tvrdými chromovanými koncovkami a posuvnými pouzdry pro třecí spojení příslušné dvojice ozubených kol.
Pohon, který je u R 1200 GS použit poprvé a je prvním protilehlým dvouválcovým motorem od BMW Motorrad, má vícekanálovou spojku s olejovou lázní, která má osm třecích kotoučů, namísto předchozího suchého spoje s jedním kotoučem. Výhodou tohoto řešení je díky nižšímu vnějšímu průměru o velikosti 147 milimetrů (předtím u R 180 GS: 180 mm) a kompaktnější konstrukci také menší setrvačný točivý moment. Poprvé u protilehlého dvouválcového motoru je spojkový systém vybaven protiskokovým mechanismem. U tohoto řešení je na zadní kolo při přejezdu přenášen menší brzdný moment motoru tak, aby byl motocykl při brzdění ještě stabilnější a bezpečnější.
+ Zobrazit více

Ještě více technologie zblízka