BMW K 1600 GT s řadovým šestiválcem o objemu 1 600 ccm.

Tato pohonná jednotka o objemu 1 649 cm3, která je zatím posledním vývojovým krokem značky BMW, poskytuje výkon 118 kW / 160 koní při zhruba 7750 ot./min., s maximálním točivým moment okolo 175 Nm při zhruba 5250 otáčkách za minutu. Od 1500 ot./ min. je k dispozici více než 70 % maximálního točivého momentu. Tyto parametry umožňují příjemné cestování i vynikající sportovní jízdu.

Hmotnost tohoto řadového šestiválce, včetně alternátoru, sacího systému, spojky i převodovky je pouhých 102,6 kilogramů. Díky systematicky odlehčené konstrukci, např. dutým vačkovým hřídelím, je tento řadový šestiválec nejlehčím motorem, který je v současné době k dispozici v sériové konstrukci motocyklů. Svou šířkou 555 milimetrů je o zhruba 100 mm užší než nejkompaktnější sériově vyráběné řadové šestiválcové motocyklové motory v minulosti. Jeho nízká konstrukční šířka byla dosažena především díky mírně subkvadratickému poměru zdvih/vývrt 67,5 na 72 milimetrů (0,938), s relativně dlouhým zdvihem a velmi krátkými vzdálenostmi mezi osami válců 77 milimetrů. Všechny elektrické podsestavy jsou navíc umístěny za klikovým hřídelem v dostupném volném prostoru nad převodovkou.

+ Zobrazit více

Stejně jako u současných čtyřválcových motorů BMW je blok válců nakloněn dopředu o 55 stupňů. Výsledkem je nízké těžiště a vyvážené rozložení hmotnosti. Integrované polosuché mazání, díky kterému je běžná olejová nádrž nadbytečná, umožňilo nižší montážní polohu. Tento sklon také vytváří prostor pro aerodynamický sací systém přímo nad motorem.

Účinné spalování, nízké otáčky s vysokými úrovněmi zrychlení a minimálním třením dávají šestiválcový motor s mimořádně vysokou účinností, a tím i nízkou spotřebou. Vzhledem k tomuto výkonnostnímu potenciálu dosahuje motor v této oblasti nejvyšší známky, s úrovněmi srovnatelnými se čtyřvalcovým motocyklem.

+ Zobrazit více

Ještě více technologie zblízka