Kompaktní skříň je vestavěna mezi motor a sekundární pohon (kyvné rameno s integrovaným kardanovým hřídelem). Hmotnost celé převodovky je 13 kilogramů.
Princip vysoce pevných, spirálově frézovaných drážek zajišťuje jemnější záběr, aby bylo dosaženo tiššího chodu ozubených kol i přesného spojování jednotlivých převodových stupňů. Tato přesnost je zřetelně cítit během řazení. Na rozdíl od běžných motocyklových převodovek, kde dochází k posunování ozubených kol na hřídelích, se v převodovkách BMW Motorrad se spirálovitým převodem mění ozubená kola na principu zubového řazení se třemi posuvnými pouzdry tak, aby se ozubená kola nepřetržitě dotýkala a byla ovládána nepřímo. Výhodou těchto posuvných pouzder je to, že jsou lehčí a menší než posouvaná ozubená kola, díky čemuž se mohou plynuleji pohybovat přes posuvné vidlice na příslušných hřídelích. Díky tomu je pojezd při řazení krátký, ale účinný. Řadící buben je dutý a je uložen na kuličkových ložiskách, aby se zlepšilo zatěžování a usnadnilo řazení.
Volné ozubená kola jsou namontována na jehlových ložiscích s nízkým třením, přičemž hřídele zase běží na kuličkových ložiskách. Ta jsou známa jako čistá ložiska a zabraňují pronikání plovoucích částic, což zaručuje prodloužení kontrolních intervalů a výměna převodového oleje se požaduje jen každých 40 000 kilometrů.
Posuvná hřídel vyčnívá z levé strany skříně, čímž usnadňuje vedení posuvné vazby k páce řazení na opěrce nohou.
Optimální řazení s aktivním 6. převodovým stupněm a krátkým převodovým poměrem přináší velmi působivé hodnoty trakce. Převodovka je standardně vybavena potenciometrem pro zobrazení jednotlivých převodových stupňů na multifunkčním displeji. Ten lze vyměnit, i když je převodovka zůstane instalována, což snižuje čas i úsilí vynakládané při údržbě.
+ Zobrazit více

Ještě více technologie zblízka