Jádro

Jádro

Technologie BMW ShiftCam se poprvé používá v sériovém motoru BMW Motorrad – technologie pro variabilní časování a zdvih ventilů. Jádrem této technologie je vačkový hřídel, který má dvě vačky na ventil: částečně a plně zatížená vačka, každá s odlišnou a optimálně navrženou geometrií.

+ Zobrazit více

Geniální interakce

Geniální interakce

Zatímco vačka s částečným zatížením je optimalizována na spotřebu a hladký chod motoru, je vačka s plným zatížením optimalizována na výkon. Použitím axiálního posunu vačkového hřídele sání se vstupní ventily aktivují v závislosti na otáčkách motoru a na intenzitě zátěže - buď s částečně zatíženou vačkou nebo plně zatíženou vačkou. Tento posun - a tím použití částečného nebo úplného zatížení vačky - probíhá pomocí posuvné brány na vačkovém hřídeli a v elektromechanickém aktuátoru.

+ Zobrazit více

Účinné spalování

Účinné spalování

Odlišná konstrukce geometrie vačky se projevila i ve změně vstupního ventilu. Zatímco vačka s plným zatížením zajišťuje maximální zdvih ventilu, snížený zdvih ventilu je k dispozici u vačky s částečným zatížením. Ve vačce s částečným zatížením se vstupní vačky pro levý a pravý vstupní ventil liší ve zdvihu a úhlové poloze. Tento fázový posun způsobuje zpožděné a různě široké otevření dvou vstupních ventilů. Výhodou tohoto fázového posunu je, že směs paliva a vzduchu, která se dostane do spalovací komory silně víří a je efektivněji spalována – což koneckonců znamená optimální využití paliva.

+ Zobrazit více

Optimální mazání, optimální vstřikovače paliva

Optimální mazání, optimální vstřikovače paliva

Pokud se zvyšuje výkon a točivý moment, je třeba také optimalizovat mazání olejem. A to se také stalo: dva písty mají chlazení spodku pomocí olejového spreje a mazací systém je vybaven variabilním přívodem oleje. Při vývoji motoru byly zajištěny optimální podmínky mazání pro všechny jízdní režimy. A digitální řízení motoru BMS-O je také nové. Jeho hlavní rysy jsou plně sekvenční vstřikování, kompaktní rozložení a nízká hmotnost. Příprava směsi je řízena elektronickou vstřikovací jednotkou přes škrticí klapku se šířkou otevření 52 mm. Nové dvoutryskové injektory podporují ještě kultivovanější chod motoru a lepší emisní hodnoty.

+ Zobrazit více

Pomocná hřídel kompenzuje vibrace

Pomocná hřídel kompenzuje vibrace

Stejně jako u předchozího dvouválcového boxerového motoru, vyvažovací hřídel se pohybuje stejnou rychlostí jako kliková hřídel a eliminuje tak nežádoucí vibrace v novém motoru. Vyvažovací hřídel je vytvořena jako dutá pomocná hřídel, ve které současně běží hřídel spojky. To znamená, že nová pohonná jednotka má plynulý chod s nízkými vibracemi v rozsahu otáček. Typické základní charakteristiky motoru boxer zůstaly zachovány, zatímco údaje o výkonu potvrzují jeho sílu: Dvouválcový boxer nové generace dosahuje maximálního výkonu 100 kW (136 koní) a má zdvihový objem 1254 cm³.

+ Zobrazit více

Další technologie zblízka

Nové boxer modely