Spíše než že by fungovalo jako samostatný systém, může dynamické ESA komunikovat prostřednictvím ostatních řídících systémů - ABS BMW Motorrad a automatického řízení stability ASC. Základní nastavení systému Dynamic ESA je také spojeno s jízdními režimy „Rain“, „Road“, „Dynamic“, „Enduro“ a „Enduro Pro“, mezi kterými si jezdec jednoduše vybírá stisknutím tlačítka. V každém jízdním režimu je jezdci stanoveno nastavení tlumení podle doporučení odborníků z BMW Motorrad. Jezdec může upravovat koordinaci mezi dynamickým ESA, řízením motoru (vlastnosti), ABS a ASC s příslušnou jízdní situací výběrem preferovaných režimů, a tím i nastavení. Kromě toho lze personalizovat nastavení tlumení ve všech režimech dle přání jezdce, od „měkkého“ přes „normální“ až po „tvrdé“. V závislosti na požadavcích jezdce je zatížení nastaveno na jednu osobu, jednu osobu se zavazadly nebo dvě osoby.
V režimu „Rain“ fungují prvky pružiny s měkkým základním nastavením. ASC se nastavuje v režimu „Rain“ pro obzvláště včasný zásah, aby byla zajištěna maximální možná bezpečnost. ABS se konfiguruje pro použití na silnici
Pokud jezdec zvolí režim „Road“, dynamické ESA bude mít rigidnější nastavení. ASC zajišťuje optimální trakci na suché vozovce a rovněž je zde konfigurováno ABS pro použití na silnici.
V dynamickém režimu poskytuje dynamické ESA od BMW ještě tvrdší nastavení tlumiče nárazů, který zcela odpovídá sportovní jízdě během jízdy na silnici. Díky tomuto profilu využití má ASC ještě tvrdší vlastnosti a dokonce umožňuje zkušeným jezdcům i lehké přetáčení. Nastavení ABS se také upravuje z hlediska použití na silnici a zároveň větší dynamické odezvy škrtící klapky z motoru.
Režim „Enduro“ byl vytvořen pro jízdu v terénu s nastavením tlumiče nárazů navrženým pro vysokou trakci. Díky tomu ASC umožňuje větší prokluz zadních kol tak, aby bylo na nepříznivém terénu možné lehké přetočení. Nastavení ABS je navrženo pro jízdu na površích s nestabilní podpovrchovou vrstvou, jako je například štěrk, se silničními pneumatikami a tomu odpovídající vysokou měrou prokluzování. Systém ABS funguje za použití částečně integrované funkce, stejně jako na silnici, tj. při použití brzdy předního kola se část brzdné síly převede také na zadní brzdu. Strategie řízení je navržena tak, aby bylo zabráněno zablokování kol, ale aby i přesto bylo dosaženo dobré úrovně zpomalení.
Jezdci mají možnost zvolit režim „Enduro Pro“ pro náročné terénní aplikace prostřednictvím dodatečné kódovací zástrčky. To umožňuje nastavení s výrazně vyššími rezervami výkonu. V tomto režimu, který je určen pro použití v terénu a pouze s pneumatikami s výstupky, mohou zkušení jezdci záměrně klouzat zadním kolem díky zásahům ASC, které jsou koordinovány s profesionálním používáním režimu Enduro. Jedná se o speciální verzi vlastností ABS, jelikož ovládání je zvlášť koordinováno s jízdou po površích s nestabilní podpovrchovou vrstvou a s pneumatikami s výstupky. Kromě toho je na zadním kole deaktivováno ovládání ABS, když dojde k aktivaci brzdy zadního kola, což také umožňuje brzdné driftování, například před obraty „na pětníku“.
+ Zobrazit více

Ještě více technologie zblízka