1923

1923

Lepší než létání.

Společnost BMW začínala jako výrobce letadel. Přesto v okamžiku, kdy naši inženýři přišli s prvním motocyklem, hned šlo o skutečný milník: R 32. Nešlo o kolo s motorem, jako tehdy bývalo zvykem, ale zbrusu nový koncept motocyklu. S užasnou koncepcí rámu a motorem, který byl skutečně součástí celé konstrukce.

+ Zobrazit více

Vidět a být viděn.

Společnost BMW začínala jako výrobce letadel. Přesto v okamžiku, kdy naši inženýři přišli s prvním motocyklem, hned šlo o skutečný milník: R 32. Nešlo o kolo s motorem, jako tehdy bývalo zvykem, ale zbrusu nový koncept motocyklu. S užasnou koncepcí rámu a motorem, který byl skutečně součástí celé konstrukce.

+ Zobrazit více

1924

1924

Brzdění.

Snadnější než kdy dříve.

Na začátku výroby modelu R39 společnost BMW vůbec poprvé využívá pro brzdění zadního kola namísto tradiční klínové brzdy externí brzdu. Díky tomu může jezdec brzdit ještě bezpečněji a snadněji.

+ Zobrazit více

1935

1935

Lepší jízdní stabilita a komfort.

Společnost BMW je průkopníkem také v oblasti technologie zavěšení: u cestovního modelu R 12 a sportovního modelu R 17 se poprvé na světě používají hydraulicky chlazené teleskopické vidlice. Ty střídají obvyklé pružnicové vidlice a výrazným způsobem přispívají k lepší jízdní stabilitě a pohodlí.

+ Zobrazit více

1936

1936

Inteligentní odlehčená konstrukce.

U sportovního modelu R5 (500 ccm) společnost BMW poprvé předvádí kuželovitě tažený oválný trubicový rám. Jedná se o inteligentní odlehčenou konstrukci. Ve stejnou dobu je navíc představen nový proces svařování rámu, který se rovněž stává velmi inovativní výrobní technikou, jež předznamenává trendy následujících let. Výhody odlehčené konstrukce? Velká pružnost při nízké hmotnosti.

+ Zobrazit více

1955

1955

Velká jízdní stabilita. Více pohodlí.

Společnost BMW využívá inovativní podvozek s plně výkyvnými rameny poprvé v běžné motocyklové výrobě u modelů R 50 a R 69. Ten zaručuje velkou jízdní stabilitu doplněnou o dosud nemyslitelný jízdní komfort. Optimální odolnost proti deformaci nejvíce oceňují cestující v postranním vozíku.

+ Zobrazit více

1960

1960

Bezpochyby nejrychlejší německý super motocykl.

První hydraulický tlumič řízení v běžné výrobě motocyklů zaručuje maximální bezpečnost jízdy. Poprvé se objevuje u modelu R 69 S – nejrychlejšího německého super motocyklu té doby. Tlumič řízení se při nižších rychlostech dá dokonce i vypnout, aby se dosáhlo lepšího ovládání.

+ Zobrazit více

1961

1961

Šité na míru: Příslušenství a volitelná výbava.  

Každému, kdo by si chtěl svůj motocykl BMW přizpůsobit obrazu svému, nabízí společnost BMW Motorrad od samého počátku speciální příslušenství a volitelnou výbavu. V padesátých letech byla přidána možnost montáže ochranného rámu a držáku na zavazadla – zprvu k dostání u obchodního zastoupení a od roku 1961 osazovány přímo ve výrobním závodu. Dnes si lze motocykl BMW upravit podle představ pomocí široké nabídky příslušenství a volitelných doplňků.

+ Zobrazit více

1973

1973

Ikonický design a nejmodernější technologie.  

Model R 90 S je jako první standardně vybaven dvoukotoučovou brzdou na předním kole. Ve stejné době představujeme světlo H4 v řadě /6. Díky tomu i nadále pokračujeme v zajišťování větší bezpečnosti silničního provozu.

+ Zobrazit více

1976

1976

První plný čelní štít ve standardní výbavě.

Model R100 RS představuje odrazový můstek pro celou řadu modelů využívajících nových poznatků v oblasti aerodynamiky získaných ve větrném tunelu.
Výsledkem je první aerodynamicky optimalizovaný plný čelní štít na světě pro sériově vyráběné motocykly. Výhody v podobě nízkého odporu vzduchu a malého tlaku na helmu pocítí zejména jezdci na dlouhé vzdálenosti.

+ Zobrazit více

1978

1978

První kolekce pro jezdce.

Vypadat dobře od hlavy až ke kolům a jezdit bezpečně − to pro nás bylo důležité již v 70. letech. A tak společnost BMW Motorrad představením helmy s plným hledím v roce 1976 započala novou éru. V roce 1978 navíc uvedla na trh první kompletní vybavení pro jezdce. Naši designéři a konstruktéři se i v současné době stále zaměřují na ochranu, bezpečnost, funkčnost a inovace − v kombinaci s ležérním stylem.

+ Zobrazit více

1979

1979

Lepší pocit: vyhřívané rukojeti.

Vyhřívané rukojeti byly nejprve pro smích, ale v současné době patří mezi nepostradatelné prvky. V konečném důsledku zvětšují požitek z jízdy na motocyklu i bezpečnost, protože, jak bylo prokázáno, jezdci se zahřátýma rukama reagují rychleji.

+ Zobrazit více

1980

1980

Dokonalé vibrace.

Model R 80 G/S je prvním dvouválcovým cestovním endurem a tudíž zakladatelem nového segmentu. Od této chvíle je G/S synonymem pro nekonečná motocyklová dobrodružství. Tento model je jako první vybaven jednostranným zadním kyvným ramenem pro velké motocykly. Toto rameno vyniká o 50 % větší torzní tuhostí ve srovnání s běžnými dvojitými kyvnými rameny a současně se vyznačuje nižší hmotností. Možnost vyměnit zadní kolo rychleji a jednodušeji se také ukazuje jako velká výhoda.

+ Zobrazit více

1981

1981

Dvě helmy v jedné.

První motocyklová skládací helma na světě spojuje dvě vlastnosti: snadno odnímatelná bradová část ji umožňuje nosit jako otevřenou helmu nebo integrální helmu. Tato helma tak přináší vysoké pohodlí při nošení i manipulaci.

+ Zobrazit více

1986

1986

Voděodolné motocyklové textilní kombinézy.

První motocyklová textilní kombinéza z materiálu Gore-Tex na světě od společnosti BMW určitě vyvolá mnoho rozruchu a způsobí motocyklovou revoluci.

+ Zobrazit více

1987

1987

Prvky odpružení „Paralever“. Další etapa vývoje technologie zavěšení kol.

Dvoukloubové kyvné rameno navržené společností BMW Motorrad − s názvem Paralever − v podstatě eliminuje rušivý přenos hnacích sil do podvozku a bylo představeno u modelů R 80 GS a R 100 GS v roce 1987.

+ Zobrazit více

1988

1988

První systém ABS na světě pro motocykly.

Společnost BMW je prvním výrobcem na světě, který v roce 1988 uvedl na trh systém ABS pro motocykly. Tímto krokem společnost BMW stanovila nové měřítko v oblasti výroby motocyklů. Od roku 2013 jsou všechny motocykly BMW standardně vybaveny systémem ABS.

+ Zobrazit více

První digitální elektronika motoru.

Model BMW K1 představuje zásluhou své aerodynamiky milník v konstrukci motocyklů. Rovněž jako první využívá digitální elektroniku motoru. Řídicí jednotka Motronic kombinuje elektroniku vstřikování a zapalování, čímž přispívá k menší spotřebě paliva a splnění požadavků na používání řízeného katalyzátoru.

+ Zobrazit více

1990

1990

Převratná technologie pro motocykly chránící životní prostředí.

Řízený třícestný katalyzátor lze zprvu objednat pro modely K s digitální elektronikou motoru v podobě speciální výbavy. Společnost BMW nabízí první řízený katalyzátor pro motocykly. Všechny modely společnosti BMW Motorrad vyrobené od roku 2000 jsou standardně vybaveny řízeným katalyzátorem.

+ Zobrazit více

1993

1993

Kratší brzdná dráha.

BMW R 1100 RS je prvním sériově vyráběným motocyklem s vedením předního kola Telelever v kombinaci s kyvným ramenem zadního kola Paralever. Telelever zde funguje jako mechanický systém pro vyrovnání předklánění a zajišťuje optimální přilnavost i při plném brzdění. V kombinaci se systémem ABS tak opět dochází k výraznému zkrácení brzdné dráhy.

+ Zobrazit více

1998

1998

První dvojitý světlomet s elipsoidní technologií na světě.

První dvojitý světlomet s elipsoidní technologií na světě v sériově vyráběných motocyklech zajišťuje lepší osvětlení vozovky.

+ Zobrazit více

2004

2004

První elektronicky řízený rám.

Elektronické nastavení podvozku (ESA) představuje elektronickou inovaci pro sériově vyráběné motocykly BMW. Poprvé ji bylo možné spatřit u modelu K 1200 S a v současné době je k dispozici u většiny z naší řady dvouválcových, čtyřválcových a šestiválcových motocyklů. ESA umožňuje pouhým stisknutím tlačítka elektronicky nastavit podvozek podle jízdní situace a stavu zatížení. Systém ESA, který je ideální pro různé podmínky na silnici, nabízí jezdcům dokonalé charakteristiky tlumení, optimalizovaný výkon a nejvyšší úroveň jízdní bezpečnosti.

+ Zobrazit více

2005

2005

Dokonalé přiopojení.

Technologie CAN-Bus v kombinaci se systémem Single Wire System (SWS) od společnosti BMW Motorrad představuje koncept datového připojení, který vyžaduje pouze jednu datovou linku. Výhodou oproti připojení „z bodu do bodu“ je výrazně větší rozsah funkcí s podstatně menším počtem použitých kabelů. Mezi další výhody digitálního přenosu dat patří úspora hmotnosti, vysoká odolnost vůči rušení, široké možnosti diagnostiky a více informací pro jezdce.

+ Zobrazit více

2010

2010

Adaptivní světlomet.

BMW je prvním výrobcem motocyklů, který nabízí adaptivní světlomet pro motocykly již ve standardní výbavě. Toto světlo, jež lépe osvětluje silnici a její zatáčky, zvyšuje bezpečnost při jízdě na motocyklu za soumraku nebo v noci.

+ Zobrazit více

2014

2014

První elektrický maxiskútr.

Díky BMW C evolution můžete zažít městskou mobilitu budoucnosti již dnes – aniž byste museli dělat jakékoli kompromisy. Tento elektrický maxiskútr spojuje udržitelnost, dynamiku a agilitu. Výkonný, plně elektrický pohon vás rychle doveze do cíle a umožňuje vám zbavit se emisí a hluku. Maximální jízdní výkon, kompatibilita s životním prostředím a inovativní technologie – C evolution je stvořen pro nekompromisní požitek z jízdy.

+ Zobrazit více

Bezpečnost 360°

Bezpečnost vyžaduje činy. Nikoli slova

Více informací

Technologie zblízka

Vše o motocyklech BMW.

Více informací
Další příběhy, které by vás mohly zajímat.
spinner