Sedmidenní zkouška síly

Vysoké teploty, přejíždění řek a skalnatá horská sedla.

Šestý ročník mezinárodní soutěže GS Trophy nebylo nic pro bázlivá srdce: týmy museli zdolat sedm dnů plných zvláštních výzev a velmi intenzivní denní trasy při teplotách nad 30 stupni. Patřily k nim vyčerpávající přejíždění řek, svízelné cesty skrz hornaté regiony a náročné zkoušky obratnosti. „Zápas byl tvrdý a napínavý od začátku až do konce,“ poznamenal Heiner Faust, vedoucí prodeje a marketingu u BMW Motorrad. A určitě nepřeháněl: Mezinárodní soutěž GS Trophy 2016 stála za to. Výzvy s názvy jako „Broken Bridge“, „Pit Stop“, a „Helicopter Pad“ jen naznačují jakého druhu byly požadavky, kterým museli účastníci dostát. Během těchto sedm dní museli jezdci GS absolvovat celkem 19 zkoušek, které všechny vyžadovali jezdecké dovednosti, obratnost a týmový duch. Zvláštní zkoušky ovšem nebyly jediným důvodem, proč se účastníci soutěže potili. Teploty nad 30°C budily vzpomínky na mezinárodní GS Trophy v Jižní Africe v roce 2010. Spolu s vysokou vlhkostí v jihovýchodní Asii to patřilo k našim nejteplejším pořadům všech dob.

Mokrá jílovitá půda a bahno až po kolena

Jezdci absolvovali 1400 kilometrů, na nichž projížděli místy Chiang Dao, Laphun, Mae Sariang a Mae Hong Son. „Technicky náročné trasy znamenaly, že jezdci museli tvrdě pracovat a přizpůsobit svou rychlost složitým podmínkám“, říká Tomm Wolf, který pomáhal mezinárodní GS Trophy pro rok 2016 organizovat. Mokrá jílovitá půda, bahno až po kolena a asfaltem přikryté výmoly kladly na jezdce a jejich BMW R 1200 GS vysoké požadavky.
+ Zobrazit více
Technicky náročné trasy znamenaly, že jezdci museli tvrdě pracovat a přizpůsobit svou rychlost složitým podmínkám.

Tomm Wolff

Výbava pro Enduro dobrodružství

Mezinárodní GS Trophy BMW Motorrad vyžaduje sílu, odvahu a disciplínu. Toto odvážné dobrodružství kladlo vysoké požadavky nejen na týmy, nýbrž také na výbavu.
Byla to ovšem pro tuto extrémní off-road výzvu přesně ta správná výbava, která byla s to odolat jak vysokým teplotám tak přejíždění řek a skalnatých horských sedel.
+ Zobrazit více
Více informací

První den

První den

Nikdo netvrdil, že to pro účastníky bude lehké. Dobrodružství začalo hned prvního dne: těžká bouře udělala první část trasy neprůjezdnou a přinutila organizátory najít alternativní trasu. Během první etapy absolvovali účastníci kolem 180 kilometrů od Chiang Dao do Pai. Pro spoustu jezdců nebyly obtíže se kterými se na trase setkali a dvě svízelné zkoušky jedinými překážkami: v Thajsku se jezdí na levé straně. Tým Argentina dokázala úlohu zvládnout nejlépe a ukončila den na prvním místě.

+ Zobrazit více

Druhý den

Druhý den

Měl to být rychlý výstup na výšku 1686 metrů. Ale klikaté horské cesty občas vyvolávaly husí kůži. To jim spolu s třemi tvrdými zkouškami zvláště komplikovalo život: Motocyklistický know how, jezdecké dovednosti a týmový spirit byly podrobeny zkoušce. Poslední úsek vedl jezdce džunglí do Mae Hong Son. Na konci druhého dne, když ve svých stanech spadli na své matrace, byli jezdci sice vyčerpaní, ale šťastní.

+ Zobrazit více

Třetí den

Třetí den

Od Mae Hong Son vedla trasa skrz různé hornaté krajiny do Mae Sariang. Silnice byly ideální pro rychlou jízdu. Jezdci GS ujeli na svých R 1200 GS 265 kilometrů. Pro třetí den byly přichystány dvě svízelné zkoušky.

+ Zobrazit více

Čtvrtý den

Čtvrtý den

Ve středu na sebe jezdci GS vzali 136 kilometrů okliky kolem Mae Sariang a skončili na hranicích mezi Thajskem a Myanmarem. Jezdci prožili úchvatný pohled přes hranice do Myanmaru. Během této etapy týmy viděly také domy na sloupech, odlehlé lesy a malé asijské selské vesnice. Tachometr ukazoval pro tento den soutěže 140 kilometrů – jezdcům to ovšem spíše připadalo jako 280 kilometrů. Není divu: vždyť jezdci museli v tento den zvládnout několik těžkých úkolů. V rámci zkoušek museli jezdci projet vodou a manévrovat se svými motorkami přes kmen stromu.

+ Zobrazit více

Pátý den

Pátý den

270 kilometrů směrem na východ a 9 hodin vzhůru: v polovině mezinárodní GS Trophy začínala věc být skutečně vážná. V rámci zvláštních zkoušek museli jezdci projíždět několika ostrými zatáčkami. Při další zkoušce museli jezdci prokázat svůj orientační smysl. Během tvrdých zkoušek, které museli absolvovat s kompletní motorkářskou výbavou, se jezdci začali vydatně potit. Pátého dne týmy měly nicméně ještě další příležitost účastnit se fotografické soutěže a získat tak extra body. Tým Čína vyhrála fotografickou soutěž pro tento den s více než 7000 hlasy.

+ Zobrazit více
Neuvěřitelné, co GS dokáže.

Dr. Ralf Rodepeter, vedoucí marketingu u BMW Motorrad

Šestý den

Šestý den

Šestého dne pokračovala 157 kilometrů dlouhá trasa po vykřičené cestě Ho Chi Minh, známé svými zvláště úzkými stezkami. Na týmy čekaly dvě zvláštní zkoušky: cvik navigování a štafetový závod. Jezdci při těchto náročných zkouškách předváděli úžasné dovednosti. „Byla to definitivně jedna z nejtěžších zkoušek na GS. Je to neuvěřitelné, co tato motorka dokáže“, říká Ralf Rodepeter, vedoucí marketingu u BMW Motorrad. V předposlední den bylo jasně znát, jakou námahu a vyčerpání týmy během uplynulých několika dnů prožívaly. Ale přestat nepřipadalo v úvahu.

+ Zobrazit více

Sedmý den

Sedmý den

Dobrodružství mezinárodní soutěže GS Trophy 2016 se blížilo ke konci. Ale na posledních kilometrech ještě stále pro týmy šlo o hodně. Ve finální zvláštní zkoušce mohli účastníci získat dvojnásobné body. A tak týmy dávaly vše, zejména během zkoušky, která od nich vyžadovala vyjednání kopcovitýchtras a překážek. Trasa denní etapy vedla skrz lesy a hory Thajska. Další motorkáři Enduro z Thajska, Malajsie a Číny se připojili k účastníkům, aby je při finální zkoušce podporovali. Euforie v celé skupině motorkářských nadšenců byla ohromná a udělala z konce mezinárodní soutěže GS Trophy nezapomenutelný zážitek. Nakonec si první místo vydobil tým Jižní Afrika, která mezinárodní soutěž GS Trophy 2016 vyhrála s náskokem 31 bodů. Za ním následovalo Německo a Velká Británie.

+ Zobrazit více

Udělování cen

Motorkáři při udělování cen poslední den.

Další příběhy, které by tě mohly zajímat
Vybrané motocykly
spinner