Pohled do příštích 100 let

Jak bude motocykl budoucnosti vypadat?

Sté výročí skupiny BMW Group je příležitostí k ohlédnutí na historicky první dny motorizovaných dvojkolek a na pohled do budoucna, kde bude role motocyklu zcela nově definována ve stále víc digitalizovaném světě. Je 7. března 1916 Bayerische Flugzeugwerke AG (Bavorské letecké závody) začínají s provozem v Lerchenauer Strasse na severu Mnichova. O tři roky později ustavuje Zeno Diemer se šestiválcovým řadovým leteckým motorem BMW IV světový rekord dosažením výšky 9 760 metrů. Malá továrna bude později pokračovat v dosahování nových výšin v ostatních segmentech vozidel. Brzy po změně jména na Bayerische Motoren Werke AG začíná společnost vyvíjet první motocykl, mnohem dříve, než vstoupí do automobilového sektoru.

Klíčovým prvkem je motor

Avšak motocykl BMW porušil všechny zvyklosti a neměl geometrii bicyklu. Středem byl motor. Max Friz a jeho tým navrhli BMW R 32 kompletně okolo motoru.
Hlavní rysy: dvouválcový motor s protilehlými válci namontovanými napříč rámu, manuální převodovka přímo spojená s motorem, a hnací jednotka s pohonem hřídelem. To všechno jsou výrazné rysy motocyklů BMW s dvouválcovými motory s protilehlými válci, a to až do dnešní doby.
+ Zobrazit více
The BMW R 32 – první motocykl BMW

BMW R 32

Sportovní motocykl pro drsné silnice dvacátých let. BMW R 32 měl velký dopad na průmysl. Jezdci milovali pohon hřídelem s nízkým opotřebením a nízkou potřebou údržby, který byl dokonalý pro prašné štěrkové silnice té doby. Dokonce už tehdy dávno motocyklisté oceňovali jeho bezpečné, ale sportovní ovládání.
Díky důmyslné konstrukci se BMW R 32 zavedl jako prémiový výrobek a BMW jako výrobce špičkových cestovních a sportovních motocyklů. Od USA po Jižní Ameriku a po Asii poptávka po motocyklu ve světě rostla. V roce 1928 bylo v Mnichově vyrobeno téměř 5000 motocyklů.
+ Zobrazit více
Brzy začaly přicházet první medaile ze závodů. V únoru 1924 vyhrál Rudolf Schleicher na BMW R 32 závod do vrchu „Mittenwalder Gsteig“. V roce 1937 ustavil jezdec továrního týmu BMW poslední ze svých mnoha rekordů na plně kapotovaném přeplňovaném motocyklu BMW: jeho rychlostní rekord téměř 280 km/hod nebyl překonán dalších téměř 14 let. V roce 1939 si Georg „Schorsch“ Meier dojel na přeplňovaném motocyklu BMW pro vítězství v legendárním závodě Tourist Trophy na ostrově Man, v nejstarším motocyklovém závodě světa.
Britský jezdec BMW Jock West skončil druhý. V pozdějších letech slavila společnost BMW Motorrad vítězství v mistrovství Německa motocyklů, v mistrovství světa sajdkár a v rallye Paříž-Dakar. Jak získával motocyklový sport popularitu, stávala se jízda na motocyklu oblíbenou rekreační činností a motocykl BMW R 80 G/S dual-sport se stal nejprodávanějším strojem. Tento motocykl byl předchůdcem populárních duálních sportovních motorek řady GS, které zůstávají do dneška základním jezdeckým strojem pro silnici i pro terén.
+ Zobrazit více
Inovace minulých desetiletí informují vizi společnosti pro příštích 100 let. Technické schopnosti, kreativita a průkopnický duch, to jsou základy pro navrhování udržitelných forem osobní mobility, které jsou vždy přizpůsobeny potřebám lidí. BMW Motorrad má již víc než 20 modelů nabízejících příchuť budoucnosti. Stroj BMW C evolution, elektricky poháněný maxi skútr, je jedním příkladem.
Jak budou motocykly budoucnosti konečně vypadat? Konstruktéři BMW Motorrad představí své vize, až 11. října odhalí v Los Angeles své vozidlo přinášející vizi. Diváci již ochutnali motocykl přinášející vizi 7. března na akci stoletého výročí PŘÍŠTÍCH 100 LET v Olympijské hale v Mnichově. První ze čtyř vozidel přinášejících vizi mělo svou světovou premiéru na zahajovací akci.
+ Zobrazit více
Další příběhy, které by tě mohly zajímat
Vybrané motocykly