Berlín tančí v rytmu boxeru

Hudba, motorky a New Heritage na festivalu Pure&Crafted.

Postindustriální prostředí staré pošty se stalo na víkend centrem Berlína. Na festival Pure&Crafted sem dorazilo více než 8 000 milovníků upravených a klasických motorek - bylo vyprodáno. Berlínská scéna vzdala hold „čisté a řemeslné“ práci v její nejčistší podobně za podmanivého zvuku hudby Mando Diaoa a High Flying Birds Noela Gallaghera. Pokračování příště ... Uchvacující tlukot srdce boxerových motoirů se mísí s dunivou baskytarou a nezaměnitelným hlasem britské popové legendy Noela Gallaghera.

Ve vlahém vzduchu jedné letní noci se společně baví fanoušci rocku, rock’n’ rollu i hudby šedesátých let. Režné zdivo budovy Berlin Postbahnhof zaří ve světle reflektorů, které osvětlují hotspot těchto dvou dní na berlínské noční obloze.
Bez omezení. Je na vás, abyste zapojili všechny své smysly a vyzkoušeli vše, co nabízí městský život v tomto kulturním tavném kotli. A abyste se stali součástí tohoto ducha doby, který spojuje hudbu, motorky a módu z historie s individuálním životním stylem v přítomnosti do jedinečné směsi.
+ Zobrazit více

Každá motorka je jedinečná

Každá motorka je jedinečná

Ty motorky, které si majitelé custom dílen připravil pro festival Pure&Crafted, lze bez výhrad označit za umění. Velikáni této scény, jako jsou Krautmotors, Nail Motors, Urban Motor nebo Berham Customs se překonali, jen aby vše stihli včas a vyrazili na festival se svými největšími klenoty. Když si tihle lidé koupí motorku, je to jen začátek cesty, na jejímž konci bude snový stroj. Nejprve se odstraní vše, co není nezbytně nutné, aby se znovu neobjevovalo kolo. Tvoří se motorky, které jsou skutečně jedinečné. Nahrubo vyřezávané předměty. Nebo vybroušená umělecká díla, která lze svěřit jen odborným rukám.

+ Zobrazit více

Sedřené ruce a oblečení potřísněné olejem

Pro nezasvěceného pozorovatele neřešitelná skládačka o 400 dílech, pro zkušeného experta vznikající umělecké dílo: na začátku festivalu byly veškeré vnitřnosti modelu R 60/6 rozloženy na pracovní stůl v dílně motorkářského nadšence. Právě tady profíci z BMW Motorrad stavěli legendární moped, kousek po kousku. Zvědaví fanoušci přihlíželi tomu, jak si odborníci lámali hlavy s touto skládačkou, a zasypávali je přívalem otázek. A to nebylo všem dnům konec. Základní konsturkci této amatérské dílny tvořil prototyp budoucích dílen prodejen BMW Motorrad.

+ Zobrazit více

Ikony v záři reflektorů

Ikony v záři reflektorů

Výstava působivých motocyklů kolem tahače BMW Motorrad přitahoval pozornost všech. Mezi nimi nejnovější projekt Concept Lac Rose, moderní interpretace rallye motocyklu z osmdesátých let a originál, na němž v roce 1985 Belgičan Gaston Rahier vyhrál závod Paříž-Dakar. Společnost jim dělaly sběratelské kousky se zvučnými názvy. Například „The Cardinal“, motorka s historickým středem, která dokonale ztělesňuje ducha značky BMW Motorrad. Nebo scrambler „Beach Bitch“, jehož design byl poprvé nakreslen do písku a který odkazuje na jiný druh dovolené na pláži - s pneumatikami s tuhými hroty a jasným zaměřením na výkon. Zatímco jedna motorka byla vystavována v dokonalém stavu, jiná vykazovala známky ujeté vzdálenosti a každou cestu, která s ní byla absolvována. Dokladem toho, že se řemeslo v čisté kultuře prosadí, budiž výsledky, které tyto motorky dosáhnou o několik týdnů později na jarních závodech Glemseck 101.

+ Zobrazit více

Let ve formaci s R 25

Let ve formaci s R 25

Lapání po dechu, skeptický výraz ve tváři, čisté vzrušení: magnetem pro diváky na festivalu Pure&Crafted byl Motodrom, nejstarší pojízdná příkrá stěna na světě. Šoumeni ve společnosti Donald Ganslmeiera jsou jako tvrdí chlapi z dob minulých, kteří dovedli k dokonalosti vertikální jízdu na přesnost. Jezdci na příkré stěně zařídili jednoznačný vrchol celé akce s tím, jak si pohrávali s přírodními zákony, přejížděli ze strany na stranu a ve formacích 3 historických BMW R 25 zdolávali vertikální stěnu. Všichni, kdo vyšli z Motodromu, se ocitli před dvoupatrovým autobusem London Ace Cafe. Jedná se o hospodu, ve které v 50. letech vznikalo hnutí charakterizované městskými café racerů s nechvalně známým rebelujícím životním stylem a ze kterého se stal celosvětový trend díky hollywoodským filmům s hrdiny jako Marlon Brando.

+ Zobrazit více

Čistý zvuk

Od Mando Diaoa k Noelu Gallagherovi

Od Mando Diaoa k Noelu Gallagherovi

Srdcem festivalu Pure&Crafted byla především hudba. Na hlavní stage to rozbalily hlavní hvězdy večera Mando Diao a britpopová legenda Noel Gallagher a jeho High Flying Birds. Díky dalším špičkovým představením kapely Tricky, která představila svůj projekt „Skilled Mechanics“, Band of Skulls, nebo Franka Cartera a Rattlesnakes, si festival upevnil svou pověst rockového vrcholu berlínského léta. Rytmy rockerů se mísily s burácením starých boxerových motorů a vytvářely tak zvláštní harmonii. Hudba a motorky splynuly v jedno. Nad takovou kombinaci není.

+ Zobrazit více

Živá hudba na Motodromu

Živá hudba na Motodromu

Na improvizované show Přehlídka motodromu zažili návštěvníci festivalu ryzí, tvrdou muziku, která vznikala bez pomoci digitálního nahrávacího studia. Vysoce emotivní, procítěná vystoupení místních umělců účinně kontrastovala s trubkami motorů uvnitř Motordomu. Hvězdy zítřka, jako například Lion O. King, Laura Guidi, Jana Berwig, Meinherz, Skinny Eric & Belly Bottom Blues Band a Sleepwalker's Station, potěšily publikum skutečnou, skutečnými lidmi produkovanou, převážně německou hudbou.

+ Zobrazit více

40 let a zklidnění v nedohlednu

40 let a zklidnění v nedohlednu

Tenhle punk se ozývá z pódií po celém světě již po čtyři desetiletí – a ještě mu zdaleka nezačala docházet šťáva. Tihle rockoholici nejen že si s chutí zapogovali, ale navíc ještě vytroubili do světa jsou vlastní vokální bravuru na punk rock karaoke. Po jejich vystoupení to vypadalo, že hned několika titanovým výfukovým komorám vybledl povrch. Ambiciózní zpěváky doprovázela živá kapela, která improvizovala s takovou bravurou, že publikum ocenilo i přehmaty v akordech. A protože si publikum jednotlivá vystoupení užívalo stejně jako samotní umělci, jeden přídavek střídal druhý a zábava pokračovala i dlouho po půlnoci.

+ Zobrazit více

Skutečné řemeslo

+ Zobrazit více

Vystavované kousky a vychytávky na motorky

Plná dávka New Heritage: vnitřní prostory pošty se pro potřeby festivalu Pure&Crafted snadno předělaly na obchod se smíšeným zbožím. Blaumann Jeans představilo publiku nový styl v 60 sekundách s pomocí trička se sítotiskem. Efektní kožené boty, módní opasky, krásné šperky - byly zde k mání nejoblíbenější předměty a vychytávky pro motorky. Rustikální prvky, které se dají přimíchat a začlenit do osobního stylu každého člověka. Díky své oblibě retra tihle lidé nepotřebují žádné vzory. Prostě si jen užívají svůj individualismus, který z nich občas udělá ty, kteří udávají trendy.

+ Zobrazit více

Bavorské, na míru uvařené pivo

Bavorské, na míru uvařené pivo

Každý, kdo má rád pivo plnější chuti, se již určitě setkal s pivy označovanými jako „craft beers“. V kádích mnoha pivovarů se již po nějakou dobu nekvasí jen tradiční piva. Vzhledem k tomu, že žádný zákon o čistotě pivovarnictví nevyžaduje, aby pivovary vyráběly jen jeden typ piva, vydává se mnoho pivovarů cestou experimentování. Pivo má ovocnou, překvapivou chuť, tak trochu jako svoboda. BMW Motorrad zachytila tuto chuť svobody a prostřednictvím Bavarian Engineered Beer nabízí zvláštní kulinářský zážitek. A to bez rotací (pouze 0,5 procent alkoholu) - což je rarita v craft beer segmentu. Návštěvníci festivalu Pure&Crafted vyzkoušeli několik prvních lahví a byli mile překvapeni. Pokud máte v plánu jej ochutnat v blízké budoucnosti, napřklad na Glemsecku 101, pamatujte, že nejlépe chutná vychlazené prouděním vzduchu vytvářeným motorkou!

+ Zobrazit více

Palivo pro tělo

Palivo pro tělo

Bylo to skoro jako na pouličním farmářském trhu. Na každém rohu byla k mání nějaká pochoutka. Trhané vepřové tady. Organické burgery na celozrnné housce támhle. Hromada francouzských toastů s čerstvým ovocem, volská oka s domácím humusem, grilovanými rajčaty, salátem a křupavým chlebem a domácí granola s jogurtem a jahodami. Dodávky s potravinami a pečlivě naaranžované stánky s jídlem nabízely vše od zdravých potravin až po rychlé občerstvení. Jakmile jsme se posilnili, vydrželi jsme pařit až dlouho do noci.

+ Zobrazit více

Den zdravých vlasů

Den zdravých vlasů

Tak jak to bude: klasický střih na krátko, oholení břitvou nebo zastřižení vousů? Holičské řemeslo nyní zažívá něco jako renesanci. Protože v první polovině 20. století byly návštěvy holiče něco, co společnost očekávala. Holičství - místo, kam muži chodí konverzovat, odpočívat nebo si nechat zastřihnout vousy. Návštěvníci si dopřáli chvilku klidu a odpočinku v holičském salonu Oak und Mühle na festivalu Pure&Crafted. Zatímco holič nevěděl, kam dřív skočit, pánové si pročítali stránky čerstvého časopisu TURNS od BMW Motorrad. Vedle si v salonu Kreuzberg Double dámy dopřávaly kompletního autentického klasického vzhledu, společně s vyčesáním vlasů ve stylu „updo“ a makeupem ve stylu šedesátých let.

+ Zobrazit více

Pokračování příště? Ano, pokračování příště.

S řadou významných účinkujících umělců a jedinečným kulturním děditstvím se festival Pure & Crafted stal nedílnou součástí velkolepého kalendáře kulturních událostí jednoho z nejmódnějších měst na světě. Berlín je živoucí muzeum německé historie, městem, které umí skloubit historii a novou kulturu.
Kde jinde by se festivalu Pure&Crafted, který s takovou precizností spojuje minulost a přítomnost, dařílo lépe? A tak bylo rozhodování velmi snadné: tato akce se sem příští léto vrátí. Stejné město, stejný čas. Víceméně. Čekej na další informace ...
+ Zobrazit více
Další příběhy, které by tě mohly zajímat
Vybrané motocykly