Velké věci přicházejí v malých dávkách

Wedge Motorcycles G 310 R Tracker na zakázku.

Uzpůsobeno v Japonsku: Takashi Nihira vytvořil z modelu G 310 R Tracker.

Řada BMW Motorrad Heritage přilákala pozornost mnoha světově nejuznávanějších tvůrců motorek, kteří vytvořili řadu neuvěřitelných strojů na zakázku založených na velmi populární platformě R nineT. Nicméně příchod nového modelu G 310 R inspiroval jednoho japonského výrobce zakázkových motorek k tomu, aby vytvořil velice zvláštní a jedinečný „Tracker“ za použití nového lehkého sportovního roadsteru s 313 ccm jako základ.

+ Zobrazit více

Vložení vlastního výrazu do scény zakázkových motocyklů

Společnost BMW Motorrad Japonsko cítila, že projektová motorka G 310 R by měla být svěřena tvůrci, který se specializuje na stroje ve stejné kategorii. Společnost Wedge Motorcycles pod vedením Takashiho Nihiry měla přesně to, co bylo potřeba pro tuto náročnou konstrukci, jelikož se obvykle specializuje na úpravu japonských motorek se zdvihovým objemem od 250 do 400 ccm. Takashi Nihira založil Wedge Motorcycles v roce 2009 po tom, co roky strávil jako klempíř, mechanik v obchodním zastoupení a odborník v oblasti automobilových laků. V průběhu těchto formativních let získal dovednosti a kontakty k tomu, aby „založil vlastní podnik“. Zpočátku začal dělat jen speciální lak, ale přicházelo tolik projektů na přizpůsobení, že změnil své zaměření na vytváření motorek na zakázku. Tento 35letý muž je jedním z mála tvůrců, který provádí přizpůsobení za použití ocelových plechů a kovu a dokonce ve své dílně provádí veškeré lakování. Je hrdým nositelem prestižní ceny „Hot Rod Custom Show“ a získal ocenění „Best of Domestic“ (nejcennější japonská cena pro motorky na zakázku) na mnoha soutěžích v Japonsku.

+ Zobrazit více

HLAVA PLNÁ NÁPADŮ

Konec dobrý, všechno dobré: Takashi uskutečnil své vize.

Jakmile Nihira poprvé zahlédl model G 310 R v kovovém provedení na Tokijském motocyklu v březnu 2016, věděl, že chce s ním chce provést něco jedinečného. Byla uzavřena dohoda, že vytvoří model G 310 R upravený na zakázku pro každoroční festival BMW Motorrad Days Japan na konci srpna. V hlavě měl plno nápadů, potřeboval jen, aby základní stroj dorazil do jeho garáže – což se stalo o dva měsíce později. Čekání trvalo dlouho, a po jeho příjezdu měl jen osm týdnů na přípravu vizionářské motorky, která až do té doby existovala pouze jako koncept v jeho hlavě.

 

+ Zobrazit více
Osobně mám styl trackeru rád kvůli svobodě, kterou jezdci nabízí.

Takashi Nihira

„Už jsem měl fotografie a dokumenty modelu G 310 R, ale nemohl jsem nic dělat, dokud nepřijela skutečná motorka – a když přijela, celé to bylo boj s časem. Vyskytla se spousta výzev, ale tou nejzajímavější bylo vyvážení motorky. Abych vtiskl motorce svůj vlastní styl úpravy, musel jsem přestavět celý svůj chod myšlenek.“

+ Zobrazit více

Zaznamenávání detailů

Jako styl „Tracker“ se označuje americký tradiční styl zakázkových motorek, který napodobuje vzhled motorek používaných pro závody ploché dráhy. Tento styl je známý použitím velkých kol a širokého předního kola, stejně jako horizontální konstrukcí těla, která jezdcům umožňuje se při závodění snadno pohybovat tam a zpět. Takashi si usilovně přál tento vzhled vytvořit u motocyklu Wedge Motorcycles G 310 R. Díly motocyklu, jako nově vyvinutý kapalinou chlazený jednoválcový motor a pevný trubkový ocelový rám vpředu, snížená převrácená přední vidlice a zadní pružijící jednotka jsou standardní. Nicméně ostatní díly, jako jsou přední a zadní 19palcová kola, nádrž, zadní rám, prodloužené otočné rameno, tlumič výfuku, čtyřprvková náprava, pravá a levá stupačka a tabulka pro státní poznávací značku jsou vyrobeny zvlášť.

+ Zobrazit více

Před a po: Se svým Trackerem Takashi vytvořil jedinečnou motorku – originál v popředí to jasně ukazuje.

Standardní model G 310 R má silně výrazný design, který odhaluje jeho hbitý dynamický charakter, ale odlišné uspořádání motoru a vysoce robustní trubkový ocelový rám jsou částečně skryty za karoserií. pro Takashiho bylo důležité zvýraznit vlastnosti a jedinečný design motorky, aby ještě více vynikla lehkost a čistá podstata roadsteru BMW Motorrad s méně než 500 cm3.

+ Zobrazit více

Vítaná výzva

„Osobně mám styl trackeru rád kvůli svobodě, kterou jezdci nabízí,“ říká. „Představil jsem si lehkou zakázkovou motorku, na které by bylo možné volně jezdit ve městě – motorku, kterou by bylo možné používat denně, ale také pro delší cesty.  Proto jsem při vytváření této zakázkové motorky také přemýšlel o životním stylu a oděvu jezdce. Pro mě je motorka prodloužením bundy nebo tenisek. I když samotný motocykl vypadá úžasně, pokud to majiteli nepadne, nemá to smysl. Tak to cítím, a proto byla tato zakázková motorka G 310 R vítanou výzvou. Svět BMW Motorrad byl pro mě nový, takže jsem neměl tušení o „typickém“ majiteli, když mě BMW Motorrad Japan požádal o vytvoření této motorky. Nakonec jsem se rozhodl pro součástky na základě vlastního vkusu.“

+ Zobrazit více

Připraveno pro jeviště: Takashi představil svůj Tracker během BMW Motorrad Days 2016 v Japonsku.

Jediný svého druhu

Cesta Nihiry-san do světa nového modelu G 310 R BMW Motorrad byla nepochybně úspěšná, a to navzdory tomu, že na přípravu motorky na každoroční akci BMW Motorrad Days Japan, která se konala ve dnech 27. – 28. Srpna v Naganu, nebylo častu nazbyt. Tam došlo k odhalení motorky, která se stala obrovským hitem u všech návštěvníků – zejména proto, že se očekává, že sériová výroba modelu G 310 R bude velmi žádaná, jelikož v Japonsku je možné na ní jezdit se standardním průkazem na střední motocykly. A ačkoliv se vizuálně výrazně liší od originálu, který tvoří její základ, dala Takashimu Nihirovi zajímavý pohled do nového světa motocyklů – a následně dal fanouškům zakázkových motorek k obdivování opravdu jedinečné umělecké dílo na dvou kolech. „Silně jsem si uvědomoval, že to musí být skrz na skrz motocykl BMW,“ uzavírá Takashi. „Kdybych měl víc času a volnosti zapracovat na stylu, možná bych změnil více věcí – například rám – ale už by to nebyla opravdová motorka BMW. Mým cílem bylo snažit se co nejlépe rozšířit model G 310 R a ukázat možnosti této náročné konstrukce. Neměl jsem k dispozici pro srovnání jiný model G 310 R, tak doufám, že se to lidem líbí – já rozhodně vím, že jsem dokázal vyrobit motocykl, který mi vyhovuje.“

+ Zobrazit více
Další příběhy, které by tě mohly zajímat
Vybrané motocykly