Připravit, pozor, teď!

S HP4 RACE na ostrově Man.

Pozoruhodná zkouška na ostrově Man: Peter Hickman pojede na nejrychlejší trati světa na karbonovém závodním stroji HP4 RACE a představí nám na tomto tradičním kopcovitém okruhu, jak bude vypadat budoucnost tohoto sportu. Testovací jízda na maximální limit.

Pokud závodíte, chcete vyhrát. A pokud stavíte motocykl jako tento, chcete, aby byl nejlepší na světě.

Josef Mächler, produktový manažer

Než opustil motocykl HP4 RACE 001 brány továrny BMW Motorrad v Berlíně, připravil mechanik Süleyman Aktepe tento karbonový závodní stroj na jeho úkol. Servis je hotov, technologie je otestována, motorka je schválena. Nyní je stroj připraven na startovní plochu závodů na ostrově Man. Do míst, kde je v plném proudu pátá sezóna, v době, kdy se tento poklidný ostrov v Irském moři jako každý rok touto dobou mění v centrum světového dění.

+ Zobrazit více

Tourist Trophy – je to o testování vlastních hranic, o jejich posouvání a v nejlepším případě o jejich překonávání. O jejich překonání by se chtěl pokusit i Peter Hickman. Na tomto neuvěřitelně rychlém a atraktivním okruhu chce s HP4 RACE zajet testovací jízdu, pokořit limit a porazit tak své pověstné rivaly: to je Tourist Trophy na ostrově Man.

+ Zobrazit více

Jiný než všechny ostatní

Závodní okruh – 61 kilometrů působivé scenérie. Aleje prastarých stromů, stáda pasoucích se ovcí, vesnice. Kamenné zdi a ploty zahrad, obklopené řadami diváků, v jejichž žilách koluje přinejmenším tolik adrenalinu jako v žilách samotných jezdců. Žádný jiný závodní okruh na světě nemá tolik zatáček a horizontů a tolik rovných vysokorychlostních úseků. V Douglasu je odstartováno a Peter Hickman vyráží na okruh v pohoří Snaefell, kde zná doslova každý kámen. Každý vrchol, klesání i každý můstek. Obrubník i poklop od kanálu. V rovince na Sulby Straight přidává tento Angličan znovu plyn a roztáčí svůj stroj s 215 koňskými silami na maximální výkon.

+ Zobrazit více
Můj průměr byl 193 km/h, přestože jsem seděl na tomhle stroji poprvé. Potom jsem párkrát přidal wheelie, aby si to užili i diváci stejně jako já.

Peter Hickman, závodní jezdec

Na horském úseku

Na horském úseku

Peter Hickman na HP4 RACE dokončí na trati druhé kolo. Průměrná rychlost: 120 mil za hodinu (193 km/h) – včetně několika wheelie na pětku a šestku. „Naprosto výjimečné,“ říká Peter po příjezdu do Douglasu. Celý rozzářený popisuje, jak snadno se stroj ovládá. „Na HP4 RACE jsem se posadil poprvé, ale bylo to fajn. Člověk by čekal, že kvůli karbonu bude stroj trochu drsný a tuhý - ale není to pravda. HP4 RACE má lepší zpětnou vazbu než můj superbike.“

+ Zobrazit více

Superbike jako standard

Peter Hickman jenom potvrzuje, co projektový manažer Christian Gonschor popisuje jako vynikající charakterovou vlastnost tohoto exkluzivního stroje. Byl to on, kdo na začátku roku 2015 zaháil v malém týmu odborníků vývoj HP4 RACE. Jako bývalý vedoucí v dílenském týmu podvozků BMW na mistrovství světa superbiků a vášnivý motorkář měl okamžitě jasnou představu, která byla neoddělitelně spjata s karbonovou technologií. Karbonové ráfky, karbonový zadek a hlavně: malovýroba celokarbonového podvozku – přelomová změna. „HP4 RACE posunuje všechny hranice,“ říká Christian Gonschor. „Nikdy předtím nevznikl tak lehký, silný, exkluzivní a inovativní motocykl.“

+ Zobrazit více

Vyvinut závodníky

Vyvinut závodníky

Pomocí vysoce kvalitních materiálů, např. titanových šroubů, ale hlavně karbonových součástí, snížili vývojáři hmotnost HP4 RACE na 146 kilogramů prázdné váhy. Je to konzistentní konstrukce o nízké hmotnosti. Motocykl je tak lehčí než nejnovější tovární závodní stroje používané na mistrovství světa superbiků a jen o trochu těžší než tovární stroje MotoGP. „Uvažovali jsme přitom jako sportovní jezdci. A vždy chtěli to nejlepší, bez kompromisů, a to jsme pak vložili do stroje,“ říká produktový manažer Josef Mächler. On sám je aktvním jezdcem a absolvoval i několik zkušebních jízd s HP4 RACE. „Každý, kdo pracoval na tomto motocyklu, se nakazil závodním virem.“

+ Zobrazit více
Stvořili jsme legendu a píšeme tak další kapitolu nejen v historii společnosti, ale také v životě každého, kdo byl do vzniku HP4 RACE zapojen.

Christian Gonschor, projektový manažer HP4 RACE

Z nuly na sto

Z nuly na sto

Proto se Josef Mächler nemohl dočkat, až se jeho stroj objeví v kulisách závodu na ostrově Man. Zatímco pro Petera Hickmana bylo testování HP4 RACE jedním z několika zlatých hřebů. Přestože na Tourist Trophy nestál nikdy předtím na stupních vítězů, tento rok s S 1000 RR mu vyšel fantasticky: pětkrát stanul na stupních vítězů v pěti závodech, včetně druhého místa na Tourist Trophy ve třídě seniorů a prvního místa v „Joey Dunlop Championship Trophy“ za celkový nejlepší výkon. Nicméně my nikdy nezapomeneme na jeho jízdu s HP4 RACE. „Je neuvěřitelné, jak snadné je stroj naklápět do zatáček. Zejména při nejvyšší rychlosti, což zásadně mění situaci na trati jako je tato, na ostrově Man, s mnoha rychlými úseky. Tahle motorka je budoucnost. Plnohodnotný superbike, absolutní závodní stroj - o tom není pochyb.“

+ Zobrazit více

HP4 Race

HP4 RACE

Sport

Více informací
Další příběhy, které by tě mohly zajímat