Nejlepší ze světa zakázkových úprav a závodních strojů
Kdo by si myslel, že lze zdokonalit dokonalé? Se zakázkovou úpravou BMW S 1000 RR tým PRAËM zkombinoval výkonnost a styl do jednoho motocyklu, který je vhodný i na závodní trať. Lidé si upravují motocykly od doby, kdy je vynalezli. Talentovaní úpravci upravují motockly na míru ve všech možných stylech. Model S 1000 RR od PRAËM by však určitě patřil k deseti nejvyhledávanějším zakázkovým úpravám všech dob. Přese všechny úpravy, díky kterým se řadí mezi nejkvalitnější old-schoolové superbiky, Double R od PRAËM nemá nižší výkon, a je proto vynikající volbou pro závodní okruh.
Vytvořen bratry Berneronovými
Vytvořen bratry Berneronovými
Dva Francouzi, bratři Sylvain a Florent Berneronovi, jsou muži, kteří stojí za upraveným motocyklem, který otřásá světem zakázkových úprav. Sylvain, kterému je 27 let, je členem konstrukčního týmu u BMW Motorrad již pět let. Sylvainův mladší bratr Florent, 25, je také vášnivým motorkářem. Jakožto původně armádní technik letectva přispívá Florent nezbytnými technickými znalostmi. Dohromady tvoří ideální tým pro výrobu exkluzivních dvoukolek.
Nejlepší z obou světů
Nejlepší z obou světů
Sylvain a Florent Berneronovi věnovali modelu PRAËM S 1000 RR bezpočet hodin práce. „Chtěli jsme propojit to nejlepší ze světa závodních a upravených motorek,“ říká Sylvain. „Stavět závodní motorku je vlastně také forma zakázkové úpravy. V minulosti to byl vlastně docela oblíbený postup. Mnoho závodních motocyklů byly prototypy na bázi silničních motorek. Stejné je to se zakázkovými úpravami: máte určitou vizi a tu uskutečníte. A pak sledujete, jak funguje.“
O 20 kg lehčí než sériový model
Každý, kdo staví sportovní motocykly, ví, že jde o obrovské množství technické práce, ale hlavně o přesnost. Navzdory tomu provedli bratři Berneronovi na Double R více úprav, než je na první pohled zřejmé. Palivová nádrž je o 50 mm delší než je standard, z toho 70 % je rekonstruováno z hliníku a navrženo tak, aby nádrž pojala uzavírací, rychloplnící systém paliva Stäubli pro vytrvalostní soutěže. Přední vyrovnání vychází z 8-hodinového vytrvalostního motocyklu Suzuka a má jedno světlo na pravé straně. Sedadlo je kompletně ruční výroby. Karbonová kola jsou zhruba o 5 kg lehčí než lehká kola na S 1000 RR.
„Použili jsme karbon-keramické brzdy Sicom,“ říká Sylvain. „Přední a zadní zavěšení jsou ale sériová, protože jsme chtěli zachovat elektronická nastavení. Přední přívodní vzduchový systém je přepracován, aby odpovídal kapotáži, a tlumič sání je vyroben z hliníku. Sériový motor má dostatečný výkon. Použili jsme však titanový výfukový systém 4 v 1 Akrapovič. Chladič je navržen pro vytrvalostní soutěž, což nepotřebujeme. Brzdy a chladivové hadice obsahují všechny rychlouvolňovací konektory Stäubli. Podrám a nosič baterie jsou vyrobeny u nás.“
Sylvain Berneron
Nadčasový design
Slavné dny
Závodní stroje 80. let byly opravdu velkolepé a nezapomenutelné. O to víc chtěli bratři Berneronovi složit poklonu hlavním stavebním prvkům tehdejších motocyklů. Vyrovnávací a ocasní část se vrací k ikonickým motocyklům jako např. Suzuki XR69. Kola také připomínají litinová kola Dymag z tohoto období. Kryt motoru vyrábí firma PRAËM tak, aby připomínal vzhled 70-tých let. V souladu s tímto stylem má také jen jedno přední světlo.
„Naším cílem bylo postavit motocykl, který bude odrážet svobodu osobní interpretace, ale zároveň nechá vyznít hlavní rysy původního stroje. Chtěli jsme postavit spíše motocykl, který bude spojovat výkon a styl, než jen motorku, co vypadá stylově,“ říká Sylvain. Chcete-li posoudit, zda se jim to podařilo, můžete si stroj prohlédnout osobně na některé z mnoha tématických akcí. PRAËM S 1000 RR bude k vidění na oficiálním zákaznickém projektu BMW Motorrad na MotoGP ve Francii, na festivalu „Wheels and Waves“ v Biarritzu, na BMW Motorrad Days a na dalších akcích.