G 310 GS v „Edition 40 Years GS“

Požitek z jízdy v legendárním stylu

Už 40 let je BMW GS spojením všestrannosti a nekonečného dobrodružství. To letos oslavujeme modelem G 310 GS v edici „Edition 40 Years GS“. Díky černo-žlutému vzhledu legendárního motocyklu R 100 GS ožívá minulost GS: spontánně, bezstarGS-Flylineostně a s typickou flyline GS. Motocykl G 310 GS je vybaven technologií Ride by Wire, s jejíž pomocí tě suverénně proveze městem a dopraví i za jeho hranice. Hravě s ním budeš uhánět kupředu, zažiješ nezkalený požitek z jízdy už od prvního otočení plynové rukojeti – a na každém kilometru pocítíš #SpiritOfGS.

Přednosti „Edice 40 let GS”

Unikátní design k výročí: inspirován modelem R 100 GS s přezdívkou „Bumblebee“ (čmelák) zaujme černožlutým vzhledem. Atraktivní designové prvky  naplno upoutají legendárním vzhledem – a umožní stroji zazářit v lesku více než 40leté historie GS.

+ Zobrazit více
Nápis 40 let GS ve výrazné žluté barvě
Pohled na žlutou nálepku 40 let GS v detailním záběru.
Kyvná vidlice, kryt řetězu a stupačky v černé barvě
Pohled ze strany na kyvnou vidlici, kryt řetězu a stupačky motocyklu G 310 GS.
Typická flyline GS v černo-žlutém stylu
Boční pohled na přední část se zaměřením na černo-žluté lakování.
Černá nádrž a řídítka
Detailní pohled na nádrž a řídítka motocyklu G 310 GS šikmo shora.
Černý čelní štít
Boční pohled na přední část motocyklu G 310 GS se zaměřením na černě tónovaný čelní štít.
Blok motoru v černé
Pohled na úplně černý blok motoru s nápisem G 310.
Pásky v atraktivní žluté
Pohled na nápis GS a design pásky na černé nádrži.
Černé ráfky
Pohled na detailní výřez černých ráfků motocyklu G 310 GS.

G 310 GS – vždy dobrý základ

Zvenku „Edition 40 Years GS“, uvnitř zcela G 310 GS: Díky moderním technickým prvkům a pohodlné ergonomii GS tě tento motocykl doveze hladce do každého cíle. Nastavitelná páka spojky a brzdové páky se nyní ještě lépe přizpůsobí tvým individuálním potřebám. Zjisti vše o všestranných funkcích a variantách modelu G 310 GS.

+ Zobrazit více

40 let jízdy za dobrodružstvím

Od Afriky po střední Asii, od severního pólu až po jižní pól: motocykl GS byl za 40 let na světě všude. Motorka, která zvládá každý terén a každou silnici – jede na plné pecky vpřed a statečně vzdoruje živlům. GS je průkopníkem jízdy na enduru.

+ Zobrazit více
1980
Uvedení prvního modelu GS, R 80 G/S
6
Generace GS s řadou modelových variant
40
Let jedinečných zážitků s mýtem GS
1,2
K dnešnímu dni bylo vyrobeno více než 1,2 milionu modelů GS

Už 40 let je motocykl GS představitelem spontánnosti, únikem z všedních dnů – a jedinečné komunity, která s každým kilometrem zažívá #SpiritOfGS. Příběh o úspěchu začíná v roce 1980 s motocyklem R 80 G/S: ten se rychle stává populárním pro všechny výzvy – na silnici i v terénu.

+ Zobrazit více
Od terénního sportu až na silnici

1978 až 1980: 


V roce 1978 způsobil BMW Motorrad senzaci s předchůdcem první GS: GS 80 vyhrála dvě zlaté medaile na mistrovství světa Six Days. Vyvinul ji interní vývojářský tým bez oficiální objednávky. Úspěch však dokazuje, že inženýři a mechanici mají pravdu: motorka dopřála spoustu potěšení z jízdy jak v terénu tak na silnici a na trh přišla v roce 1980 s mírně upraveným názvem BMW R 80 G/S.

Začíná vítězné tažení

1980 až 1987: 


Díky modelu GS dosahuje BMW Motorrad dokonalé syntézy terénu a silnice: bez ohledu na povrch má řidič svůj stroj pod kontrolou v každé situaci a užívá si maximální pohodlí i na dlouhých cestách. Vrcholem je jednostranné kyvné rameno Monolever, které bylo poprvé na světě použito na motocyklu – zaručuje nižší hmotnost a umožňuje rychlou výměnu zadního kola. S motocyklem R 80 G/S zakládá BMW Motorrad segment velkých pohodlných cestovních endur – a vévodí jim dodnes.

GS přitahuje pozornost: větší objemová kapacita, větší výkon

1987 až 1996: 


Nový špičkový model R 100 GS sází na velký výtlak – bude to nejsilnější a nejrychlejší enduro na trhu. Dvojité kloubové otočné rameno Paralever na zadním kole zajišťuje snadnou manipulaci v terénu i na silnici. Svým výrazným černožlutým lakováním je známé jako čmelák „Bumblebee“. Barva je pro milovníky těchto strojů i dnes skutečným zlatým hřebem a letos zdobí speciální modely „Edition 40 Years GS“.

Nová kapitola v jízdě na endurech

1994 až 2003: 


GS je na cestě stát se ikonou, a přesto se neustále mění: V roce 1994 byl uveden na trh R 1100 GS, první enduro se čtyřventilovým motorem typu boxer. Přesvědčí snadnou manipulací v terénu a nejlepšími vlastnostmi pro dlouhé výlety. V jeho šlépějích následoval v roce 1999 model R 1150 GS. Cestovní vlastnosti jsou systematicky rozvíjeny a v roce 2002 se R 1150 GS Adventure ještě lépe přizpůsobuje potřebám jízdy na velké vzdálenosti – zrodila se série Adventure.

Z jednoválce na dvouválec

2000 až 2008:

Velmi populární modely vhodné pro začátečníky „Funduro“ F 650 a F 650 ST nabízejí na začátku nového tisíciletí přepracovanou koncepci motoru. Díky nové vodou chlazené jednoválcové jednotce řidiči strojů F 650 GS a F 650 GS Dakar zažívají nejen dostatečnou motorizaci pro každodenní použití, ale také typický pocit z endura. V roce 2008 byly oba zcela nově vyvinuté modely enduro F 650 GS a F 800 GS vybaveny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou. To znamená ryzí dobrodružství i ve střední třídě.

Od vzduchem chlazených až po vodou chlazené motory typu boxer

2004 až 2017: 


V roce 2004 zavedl BMW Motorrad znovu R 1200 GS. Má větší objem, výkon a točivý moment, díky čemuž je ještě dynamičtější v jakémkoli terénu, a to současně se snížením hmotnosti o 30 kilogramů. Téměř o deset let později přichází nová éra, protože inženýři BMW Motorrad vybavují R 1200 GS vodou chlazeným motorem typu boxer – je to naprostá novinka. Motorka má také poloaktivní odpružení s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), které zvyšuje ovladatelnost a jízdní komfort na novou úroveň.

GS je ještě silnější

Společnost BMW Motorrad pracovala na mýtu GS i v následujících letech. Populární R 1250 GS se vyznačuje dalším vyvinutým dvouválcovým motorem typu boxer: díky variabilnímu řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam nabízí vyšší výkon v kompletním rozsahu otáček motoru, díky čemuž je GS ještě suverénnější. Kromě toho se neustále vyvíjejí modely střední řady F 750 GS a F 850 GS a poskytují ještě větší potěšení z jízdy s větším objemem a upraveným podvozkem.

#spiritofgs

Už 40 let spojuje motorkáře #SpiritofGS – šíří se komunitou po celém světě. Prostě jen vyjeď, zažívej nová dobrodružství a objevuj neznámé – společně vždy píšeme nové příběhy. Nech se komunitou GS inspirovat k novým zážitkům. Zažij #SpiritOfGS.

+ Zobrazit více

Zažij dobrodružství komunity GS

Vydej se na vzrušující dobrodružství GS s naší novou sérií „Adventures of a Lifetime“.

+ Zobrazit více

Více o #SpiritOfGS

spinner