R 1250 GS v edici 40 let GS
BMW GS je průkopnicí kombinující všestrannost a jedinečný zážitek z jízdy již 40 let. Výročí oslavujeme s R 1250 GS v „Edition 40 Years GS“. Historie GS ožívá v nápadném černo-žlutém vzhledu legendárního modelu R 100 GS. Unikátní design je v modelu R 1250 GS kombinován s moderními funkcemi, jako jsou rozšířené jízdní režimy Pro a ShiftCam motoru boxer. Profituješ ze sebevědomého rozvoje síly a neomezené radosti z jízdy v jakémkoli terénu. Ať už na silnici nebo v terénu – společně zažijete #SpiritofGS.
Přednosti Edice 40 let GS
Unikátní design k výročí: inspirován modelem R 100 GS s přezdívkou „Bumblebee“ (čmelák) zaujme černožlutým vzhledem. Atraktivní designové prvky naplno upoutají legendárním vzhledem – a umožní stroji zazářit v lesku více než 40leté historie GS.
























R 1250 GS – vždy dobrý základ
R 1250 GS – vždy dobrý základ
Navenek „Edition 40 Years GS“, uvnitř zcela R 1250 GS: Se svým moderním technickým vybavením je tato GS ideálním partnerem pro tvé dobrodružství. Jeho volitelné jízdní režimy Pro s novou regulací brzdného účinku motoru (MSR) zajišťují jistotu z jízdy v každé situaci, zatímco moderní světelná technologie zaručuje nejlepší osvětlení a optimální viditelnost. Zjisti vše o všestranných funkcích a variantách modelu R 1250 GS.
40 let jízdy za dobrodružstvím
Od Afriky po střední Asii: GS byl za 40 let všude na světě. Motorka, která zvládá každý terén a každou silnici – jede na plné pecky vpřed a statečně vzdoruje živlům. GS je průkopníkem jízdy na enduru.
Každý příběh o úspěchu má svůj začátek: Příběh GS začíná roku 1980, když BMW Motorrad představuje R 80 G/S. Je robustní, univerzální a umožňuje suverénní jednání za jakékoli situace: Stává se prvním velkým cestovním endurem na světě. Jezdí nepřetržitě 40 let, je nezastavitelná – a je připravena na každé dobrodružství.
1978 až 1980:
V roce 1978 způsobil BMW Motorrad senzaci s předchůdcem první GS: GS 80 vyhrála dvě zlaté medaile na mistrovství světa Six Days. Vyvinul ji interní vývojářský tým bez oficiální objednávky. Úspěch však dokazuje, že inženýři a mechanici mají pravdu: motorka dopřála spoustu potěšení z jízdy jak v terénu tak na silnici a na trh přišla v roce 1980 s mírně upraveným názvem BMW R 80 G/S.
1980 až 1987:
Díky modelu GS dosahuje BMW Motorrad dokonalé syntézy terénu a silnice: bez ohledu na povrch má řidič svůj stroj pod kontrolou v každé situaci a užívá si maximální pohodlí i na dlouhých cestách. Vrcholem je jednoramenná kyvná páka, zvaná monolever, na motorce použité světově poprvé - zaručuje nižší hmotnost a umožňuje rychlou výměnu zadního kolaS R 80 G/S dominuje BMW Motorrad segmentu velkých a pohodlnýchcestovních endur –a zvládá to dodnes.
1987 až 1996:
Nový špičkový model R 100 GS sází na velký výtlak – bude to nejsilnější a nejrychlejší enduro na trhu. Dvojité kloubové otočné rameno Paralever na zadním kole zajišťuje snadnou manipulaci v terénu i na silnici. Svým výrazným černožlutým lakováním je známé jako čmelák „Bumblebee“. Barva je pro milovníky těchto strojů i dnes skutečným zlatým hřebem a letos zdobí speciální modely „Edition 40 Years GS“.
1994 až 2003:
GS je na cestě stát se ikonou, a přesto se neustále mění: V roce 1994 byl uveden na trh R 1100 GS, první enduro se čtyřventilovým motorem typu boxer. Přesvědčí snadnou manipulací v terénu a nejlepšími vlastnostmi pro dlouhé výlety. Cestovní vlastnosti jsou systematicky rozvíjeny a v roce 2002 se R 1150 GS Adventure ještě lépe přizpůsobuje potřebám jízdy na velké vzdálenosti – zrodila se série Adventure.
2000 až 2008:
Velmi populární modely vhodné pro začátečníky „Funduro“ F 650 a F 650 ST nabízejí na začátku nového tisíciletí přepracovanou koncepci motoru. Díky nové vodou chlazené jednoválcové jednotce řidiči strojů F 650 GS a F 650 GS Dakar zažívají nejen dostatečnou motorizaci pro každodenní použití, ale také typický pocit z endura. V roce 2008 byly oba zcela nově vyvinuté modely Enduro F 650 GS a F 800 GS vybaveny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou. To znamená ryzí dobrodružství i ve střední třídě.
2004 až 2017:
V roce 2004 zavedl BMW Motorrad znovu R 1200 GS. Má větší objem, výkon a točivý moment, díky čemuž je ještě dynamičtější v jakémkoli terénu, a to současně se snížením hmotnosti o 30 kilogramů. Téměř o deset let později přichází nová éra, protože inženýři BMW Motorrad vybavují R 1200 GS vodou chlazeným motorem typu boxer – je to naprostá novinka. Motorka má také poloaktivní odpružení s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), které zvyšuje ovladatelnost a jízdní komfort na novou úroveň.
Společnost BMW Motorrad pracovala na mýtu GS i v následujících letech. Populární R 1250 GS se vyznačuje dalším vyvinutým dvouválcovým motorem typu boxer: díky variabilnímu řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam nabízí vyšší výkon v kompletním rozsahu otáček motoru, díky čemuž je GS ještě suverénnější. Kromě toho se neustále vyvíjejí modely střední řady F 750 GS a F 850 GS a poskytují ještě větší potěšení z jízdy s větším objemem a upraveným podvozkem.
#SpiritOfGS
Už 40 let spojuje motorkáře #SpiritofGS – šíří se komunitou po celém světě. Prostě jen vyjeď, zažívej nová dobrodružství a objevuj neznámé – společně vždy píšeme nové příběhy. Nech se komunitou GS inspirovat k novým zážitkům. Zažij #SpiritOfGS.
Zažij dobrodružství komunity GS
Vydej se na vzrušující dobrodružství GS s naší novou sérií „Adventures of a Lifetime“.