* Všechny motocykly jsou vybaveny příslušenstvím dle norem EU 4 (např. odrazky). Motocykly, vyobrazené (na fotografiích či videích) na těchto webových stránkách nemusí obsahovat veškeré požadované vybavení

R 1250 GS v edici 40 let GS

Prokazatelný výkon, legendární design

BMW GS je průkopnicí kombinující všestrannost a jedinečný zážitek z jízdy již 40 let. Výročí oslavujeme s R 1250 GS v „Edition 40 Years GS“. Historie GS ožívá v nápadném černo-žlutém vzhledu legendárního modelu R 100 GS. Unikátní design je v modelu R 1250 GS kombinován s moderními funkcemi, jako jsou rozšířené jízdní režimy Pro a ShiftCam motoru boxer. Profituješ ze sebevědomého rozvoje síly a neomezené radosti z jízdy v jakémkoli terénu. Ať už na silnici nebo v terénu – společně zažijete #SpiritofGS.

Přednosti Edice 40 let GS

Unikátní design k výročí: inspirován modelem R 100 GS s přezdívkou „Bumblebee“ (čmelák) zaujme černožlutým vzhledem. Atraktivní designové prvky naplno upoutají legendárním vzhledem – a umožní stroji zazářit v lesku více než 40leté historie GS. 

+ Zobrazit více
Čelní strana s nálepkou „40 years GS“
Pohled na nápis 40 let GS z blízka.
Chránič rukou ve žlutém provedení pro vizuální zvýraznění
Pohled na Edition 40 Years GS se žlutým chráničem rukou.
Černý a žlutý kryt hlavy válců Option 719
Pohled na Edition 40 Years GS s kryty hlav válců Option 719 v černé a žluté barvě.
Nádrž s nápisem „1250“ a logem „Option 719“
V detailním zobrazení vidíme nádrž Edition 40 Years GS s nápisy 1250 a logem Option 719.
Černo-žlutá sedačka
Žluto-černá sedačka s výšivkou GS
Robustní tvar s výkonným motorem boxer
Pohled shora na nádrž/válec - je vidět: nápis 1250 a boxer (Option 719 frézované díly kryt válce)
Sportovní žlutý větrný štít
Pohled na sportovní žlutý větrný štít Edition 40 Years GS.
Zlatá řídítka
Pohled na Edition 40 Years GS se zlatými řídítky.

R 1250 GS – vždy dobrý základ

R 1250 GS – vždy dobrý základ

Navenek „Edition 40 Years GS“, uvnitř zcela R 1250 GS: Se svým moderním technickým vybavením je tato GS ideálním partnerem pro tvé dobrodružství. Jeho volitelné jízdní režimy Pro s novou regulací brzdného účinku motoru (MSR) zajišťují jistotu z jízdy v každé situaci, zatímco moderní světelná technologie zaručuje nejlepší osvětlení a optimální viditelnost. Zjisti vše o všestranných funkcích a variantách modelu R 1250 GS.

+ Zobrazit více

40 let jízdy za dobrodružstvím

Od Afriky po střední Asii: GS byl za 40 let všude na světě. Motorka, která zvládá každý terén a každou silnici – jede na plné pecky vpřed a statečně vzdoruje živlům. GS je průkopníkem jízdy na enduru.

+ Zobrazit více
1980
uvedení prvního modelu GS, R 80 G/S
6
generace GS s řadou modelových variant
40
let jedinečných zážitků s legendou GS
1,2
k dnešnímu dni bylo vyrobeno více než 1,2 milionu modelů GS

Každý příběh o úspěchu má svůj začátek: Příběh GS začíná roku 1980, když BMW Motorrad představuje R 80 G/S. Je robustní, univerzální a umožňuje suverénní jednání za jakékoli situace: Stává se prvním velkým cestovním endurem na světě. Jezdí nepřetržitě 40 let, je nezastavitelná – a je připravena na každé dobrodružství. 

+ Zobrazit více
Od terénního sportu až na silnici

 

1978 až 1980: 


V roce 1978 způsobil BMW Motorrad senzaci s předchůdcem první GS: GS 80 vyhrála dvě zlaté medaile na mistrovství světa Six Days. Vyvinul ji interní vývojářský tým bez oficiální objednávky. Úspěch však dokazuje, že inženýři a mechanici mají pravdu: motorka dopřála spoustu potěšení z jízdy jak v terénu tak na silnici a na trh přišla v roce 1980 s mírně upraveným názvem BMW R 80 G/S.

Začíná vítězný pochod

1980 až 1987:

Díky modelu GS dosahuje BMW Motorrad dokonalé syntézy terénu a silnice: bez ohledu na povrch má řidič svůj stroj pod kontrolou v každé situaci a užívá si maximální pohodlí i na dlouhých cestách. Vrcholem je jednoramenná kyvná páka, zvaná monolever, na motorce použité světově poprvé - zaručuje nižší hmotnost a umožňuje rychlou výměnu zadního kolaS R 80 G/S dominuje BMW Motorrad segmentu velkých a pohodlnýchcestovních endur –a zvládá to dodnes.

GS přitahuje pozornost: větší objemová kapacita, větší výkon

1987 až 1996:

Nový špičkový model R 100 GS sází na velký výtlak – bude to nejsilnější a nejrychlejší enduro na trhu. Dvojité kloubové otočné rameno Paralever na zadním kole zajišťuje snadnou manipulaci v terénu i na silnici. Svým výrazným černožlutým lakováním je známé jako čmelák „Bumblebee“. Barva je pro milovníky těchto strojů i dnes skutečným zlatým hřebem a letos zdobí speciální modely „Edition 40 Years GS“.

Nová kapitola v jízdě na endurech

1994 až 2003:

GS je na cestě stát se ikonou, a přesto se neustále mění: V roce 1994 byl uveden na trh R 1100 GS, první enduro se čtyřventilovým motorem typu boxer. Přesvědčí snadnou manipulací v terénu a nejlepšími vlastnostmi pro dlouhé výlety. Cestovní vlastnosti jsou systematicky rozvíjeny a v roce 2002 se R 1150 GS Adventure ještě lépe přizpůsobuje potřebám jízdy na velké vzdálenosti – zrodila se série Adventure. 

Z jednoválce na dvouválec

2000 až 2008: 

Velmi populární modely vhodné pro začátečníky „Funduro“ F 650 a F 650 ST nabízejí na začátku nového tisíciletí přepracovanou koncepci motoru. Díky nové vodou chlazené jednoválcové jednotce řidiči strojů F 650 GS a F 650 GS Dakar zažívají nejen dostatečnou motorizaci pro každodenní použití, ale také typický pocit z endura. V roce 2008 byly oba zcela nově vyvinuté modely Enduro F 650 GS a F 800 GS vybaveny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou. To znamená ryzí dobrodružství i ve střední třídě.

Od vzduchem chlazených až po vodou chlazené motory typu boxer

2004 až 2017: 

V roce 2004 zavedl BMW Motorrad znovu R 1200 GS. Má větší objem, výkon a točivý moment, díky čemuž je ještě dynamičtější v jakémkoli terénu, a to současně se snížením hmotnosti o 30 kilogramů. Téměř o deset let později přichází nová éra, protože inženýři BMW Motorrad vybavují R 1200 GS vodou chlazeným motorem typu boxer – je to naprostá novinka. Motorka má také poloaktivní odpružení s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), které zvyšuje ovladatelnost a jízdní komfort na novou úroveň.

GS je ještě silnější

Společnost BMW Motorrad pracovala na mýtu GS i v následujících letech. Populární R 1250 GS se vyznačuje dalším vyvinutým dvouválcovým motorem typu boxer: díky variabilnímu řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam nabízí vyšší výkon v kompletním rozsahu otáček motoru, díky čemuž je GS ještě suverénnější. Kromě toho se neustále vyvíjejí modely střední řady F 750 GS a F 850 GS a poskytují ještě větší potěšení z jízdy s větším objemem a upraveným podvozkem.

#SpiritOfGS

Už 40 let spojuje motorkáře #SpiritofGS – šíří se komunitou po celém světě. Prostě jen vyjeď, zažívej nová dobrodružství a objevuj neznámé – společně vždy píšeme nové příběhy. Nech se komunitou GS inspirovat k novým zážitkům. Zažij #SpiritOfGS.

+ Zobrazit více

Zažij dobrodružství komunity GS

Vydej se na vzrušující dobrodružství GS s naší novou sérií „Adventures of a Lifetime“.

+ Zobrazit více

Více o #SpiritOfGS

spinner