BMW R nineT Urban G/S v „Edition 40 let GS“
Černo-žlutý design „Edition 40 Years GS“ je poctou legendárním prvním cestovním endurům značky BMW Motorrad. Především R 100 GS. Výrazné akcenty jednoznačně připomínají stroj, který tehdy rychle získal přezdívku „Bumblebee“ (čmelák). U dnešního modelu R nineT Urban G/S „Edition 40 Years GS“ dokazují cit pro detail frézované kryty hlavy válců Option 719 a chrániče rukou ponechané ve žluté barvě. Celkový vzhled dotvářejí terénní pneumatiky a zdvižený výfuk Scrambler. A opticky připomínají 40 let bohaté historie GS.
Přednosti „Edice 40 let GS“
Nezaměnitelný design motocyklu R nineT Urban G/S a legendární vzhled modelu „Bumblebee“: jedinečný styl naplněný historií a úspěchy.
























R nineT Urban G/S – fascinující základ
R nineT Urban G/S – fascinující základ
Motocykl R nineT Urban G/S nadchne. Jeho nezaměnitelný vzhled, moderní motor typu boxer, geometrie a vyvážené jízdní vlastnosti jsou příslibem ničím nezkaleného požitku z jízdy. A díky nesčetným možnostem individualizace si z tohoto modelu můžeš vytvořit motocykl přesně podle svého gusta. S touhle motorkou pojedeš suverénně ve městě i při spontánních vyjížďkách mimo asfalt – po šotolině i štěrku. Název představuje program: R nineT Urban G/S.
40 let jízdy za dobrodružstvím
Vizuální předloha motocyklu R nineT Urban G/S: GS byl za 40 let téměř po celém světě. Od Afriky po střední Asii: motorka, která zvládá každý terén a každou silnici – jede na plné pecky vpřed a statečně vzdoruje živlům. GS je průkopníkem cestovních endur.
Po 40 let představuje GS dobrodružství, touhu po neznámém a komunitu, která žije s každým kilometrem #SpiritofGS. Příběh o úspěchu začíná v roce 1980 s motocyklem R 80 G/S: Model se rychle stává populárním pro všechny výzvy na silnici i v terénu.
1978 až 1980:
V roce 1978 způsobil BMW Motorrad senzaci s předchůdcem první GS: GS 80 vyhrála dvě zlaté medaile na mistrovství světa Six Days. Vyvinul ji interní vývojářský tým bez oficiální objednávky. Úspěch však dokazuje, že inženýři a mechanici mají pravdu: motorka dopřála spoustu potěšení z jízdy jak v terénu tak na silnici a na trh přišla v roce 1980 s mírně upraveným názvem BMW R 80 G/S.
1980 až 1987:
Díky modelu GS dosahuje BMW Motorrad dokonalé syntézy terénu a silnice: bez ohledu na povrch má řidič svůj stroj pod kontrolou v každé situaci a užívá si maximální pohodlí i na dlouhých cestách. Vrcholem je jednostranné kyvné rameno Monolever, které bylo poprvé na světě použito na motocyklu – zaručuje nižší hmotnost a umožňuje rychlou výměnu zadního kola. S motocyklem R 80 G/S zakládá BMW Motorrad segment velkých pohodlných cestovních endur – a vévodí jim dodnes.
1987 až 1996:
Nový špičkový model R 100 GS sází na velký výtlak – bude to nejsilnější a nejrychlejší enduro na trhu. Dvojité kloubové otočné rameno Paralever na zadním kole zajišťuje snadnou manipulaci v terénu i na silnici. Svým výrazným černožlutým lakováním je známé jako čmelák „Bumblebee“. Barva je pro milovníky těchto strojů i dnes skutečným zlatým hřebem a letos zdobí speciální modely „Edition 40 Years GS“
1994 až 2003:
GS je na cestě stát se ikonou, a přesto se neustále mění: V roce 1994 byl uveden na trh R 1100 GS, první enduro se čtyřventilovým motorem typu boxer. Přesvědčí snadnou manipulací v terénu a nejlepšími vlastnostmi pro dlouhé výlety. V jeho šlépějích následoval v roce 1999 model R 1150 GS. Cestovní vlastnosti jsou systematicky rozvíjeny a v roce 2002 se R 1150 GS Adventure ještě lépe přizpůsobuje potřebám jízdy na velké vzdálenosti – zrodila se série Adventure.
2000 až 2008:
Velmi populární modely vhodné pro začátečníky „Funduro“ F 650 a F 650 ST nabízejí na začátku nového tisíciletí přepracovanou koncepci motoru. Díky nové vodou chlazené jednoválcové jednotce řidiči strojů F 650 GS a F 650 GS Dakar zažívají nejen dostatečnou motorizaci pro každodenní použití, ale také typický pocit z endura. V roce 2008 byly oba zcela nově vyvinuté modely Enduro F 650 GS a F 800 GS vybaveny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou. To znamená ryzí dobrodružství i ve střední třídě.
2004 až 2017:
V roce 2004 zavedl BMW Motorrad znovu R 1200 GS. Má větší objem, výkon a točivý moment, díky čemuž je ještě dynamičtější v jakémkoli terénu, a to současně se snížením hmotnosti o 30 kilogramů. Téměř o deset let později přichází nová éra, protože inženýři BMW Motorrad vybavují R 1200 GS vodou chlazeným motorem typu boxer – je to naprostá novinka. Motorka má také poloaktivní odpružení s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), které zvyšuje ovladatelnost a jízdní komfort na novou úroveň.
Společnost BMW Motorrad pracovala na mýtu GS i v následujících letech. Populární R 1250 GS se vyznačuje dalším vyvinutým dvouválcovým motorem typu boxer: díky variabilnímu řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam nabízí vyšší výkon v kompletním rozsahu otáček motoru, díky čemuž je GS ještě suverénnější. Kromě toho se neustále vyvíjejí modely střední řady F 750 GS a F 850 GS a poskytují ještě větší potěšení z jízdy s větším objemem a upraveným podvozkem.
#SpiritOfGS
Už 40 let spojuje motorkáře #SpiritofGS – šíří se komunitou po celém světě. Prostě jen vyjeď, zažívej nová dobrodružství a objevuj neznámé – společně vždy píšeme nové příběhy. Nech se komunitou GS inspirovat k novým zážitkům. Zažij #SpiritOfGS.
Zažij dobrodružství komunity GS
Vydej se na vzrušující dobrodružství GS s naší novou sérií „Adventures of a Lifetime“.