Všechny motocykly jsou vybaveny příslušenstvím dle norem EU 4 (např. odrazky). Motocykly, vyobrazené (na fotografiích či videích) na těchto webových stránkách nemusí obsahovat veškeré požadované vybavení.

BMW HP4 RACE

Maximalní dokonalost

HP4 RACE je více než pouhý souhrn dílů. Tento stroj to jsou čisté emoce. Počínaje vývojem až po závodní dráhu je vášeň tím, co tento závodní motocykl dělá, čím je. Hnací stroj inovací určený k posunování hranic. Stroj HP je prvním motocyklem na světě, který nabízí zcela karbonový rám a zcela karbonová kola. S výkonem 158 kW (215 k) váží 146 kilo (suchá hmotnost). Ručně vyrobený sen se stává skutečností pro 750 nadšenců.

750násobný čistý výkon

HP4 RACE je mistrovským dílem inženýrské zručnosti. Úplně všechny závodní stroje vyrobené v limitované edici 750 kusů byly ručně vyrobeny našimi specialisty a opatřeny číslovaným štítkem. Soustředěná vášeň, kterou vytváříme pouze pro ty, kteří ji sdílí. Pro ty, kteří nemají žádné hranice, a vždy jdou dále. Chtějí překračovat hranice. To HP4 RACE splňuje. Existuje pouze několik podobných. Přesněji: sedmset padesát.

+ Zobrazit více

Nové měřítko pro odlehčenou konstrukci

Rám HP4 RACE je vyroben z nekonečného uhlíkového vlákna a je tvojem jedním dílem. Ve srovnání se standardním rámem jsou ušetřena plná čtyři kila hmotnosti. V případě karbonové technologie BMW HP4 RACE se nejedná o vzhled, ale spíš o vlastnosti. Pevné jako hliník, tvrdé jako ocel. Na kolech byly zcela vyčerpány všechny výhody karbonového materiálu a zůstávají obzvláště pružné.

+ Zobrazit více

Konstrukční provedení HP4 Race

HP4 RACE při zastavení. Motiv s výjimečnou hodnotou.

Dokonalost do sebemenšího detailu

Motocykl HP4 RACE, který je skrz naskrz vyvinut pro závodní dráhu, disponuje samonosným karbonovým předkem, který doslova pohlcuje protivítr svou agresivní rozdělenou čelní maskou se zadním náporovým sáním. Čelní sklo ve tvaru kapky poskytuje jezdci ochranu a udržuje jej v aerodynamické pozici. Dokonalá souhra mezi lakem a karbonovým materiálem činí z HP4 RACE absolutní zlatý hřeb, pokud je tento motocykl možné obdivovat při zastavení. Rovněž pro laky svítá nové éra. Spolu s motocyklem HP4 RACE představujeme nové HP barvy pro motorsport: světle bílou/závodní modrou metalíza/závodní červenou.

+ Zobrazit více

Čtyřválcový čtyřdobý řadový motor

158
kW (215 k)
při 13 900 ot./min
(max. otáčky 14 500 ot./min)
999
cm³
zdvihový objem
120
Nm
točivý moment
14500
ot./min
max. otáčky
Vzduchem/olejem chlazený čtyřdobý řadový čtyřválcový motor

Ručně sestavený. Konfigurovaný na maximální výkon

Ručně sestavený. Konfigurovaný na maximální výkon

Motor HP4 RACE, ručně vyrobený v Berlíně, je dalším zdokonalením motoru ve srovnání se vzdáleným WM a World SBK. Disponuje výkonem 158 kW (215 k) a maximální otáčky byly zvýšeny na 14 500 ot./min. Maximálního točivého momentu 120 Nm je dosaženo při 10 000 ot./min. První údržba, včetně výměny oleje, se provádí po zaběhnutí motoru a zaznamenání na zkušebním stojanu našimi specialisty. Motor je endoskopicky zkontrolován a jsou seřízeny doby regulace a vůle ventilů. Což znamená, že motocykl HP4 RACE je připraven dosáhnout  plného potenciálu na závodním okruhu přímo po dodání.

+ Zobrazit více

Vychutnej si zvuk motocyklu HP4 Race

Nejdůležitější údaje o HP4 RACE

Samonosný karbonový předek s rozdělenou čelní maskou
2D přístrojová deska
Přepínací jednotka WSBK s Brembo RCS
Vildice Öhlins FGR 300
Jednodílný titanový výfukový systém Akrapovič
Samonosný karbonový zade s 2D GPS myší
Brzdový třmen Brembo GP 4 PR
Rozpěrka pružiny Öhlins TTX 36 GP
Nejdůležitější údaje podrobně
  • Motor

    Síla a dokonalost. Kryt motoru byl „HIPed“, nejmenší vzduchové kapsy byly odstraněny z každého jednotlivého dílu pod přetlakem. Lehké, vysoce pevné ocelové ojnice pro motorsport jsou spřaženy s 0,5 g a pohybují se v jemně vyváženém klikové hřídeli. Čtyři písty jsou spárovány a optimalizovány, aby odolaly zvýšeným otáčkám a zátěžím. Maximální řízený tlak oleje olejového čerpadla byl snížen ze 6 na 5 bar a ve spojení s řídkým olejem 0W40 vytváří nižší ztrátu výkonu. Každý motor HP4 RACE je přípustný pro spalovací kapacitu. Po stažení motoru je endoskopicky zkontrolována spalovací komora za účelem zjištění jakýchkoli nárazů pístu do krytu spalovací komory. Motor stažený na zkušební stojan je plně odolný od prvního momentu.

  • Brzdy

    Brzdný výkon na nejvyšší úrovni at the top level. Brzdový třmen Brembo GP 4 PR je dobře známý z Moto GP. Zahrnuje závodní brzdový kotouč typu T-floating o průměru 320 mm. S tloušťkou 6,75 mm může odolat nejvyšším zátěžím. Brzodvý třmen Monobloc je obzláště teplotně odolný a titanové písty s nízkým třením ukončují brzdové potrubí. Brzdové třmeny jsou vybaveny závodními destičkami Brembo /04.

  • Stupačky + asistent řazení

    6rychlostní převodovka EVO má zkrácené dráhy řazení a zahrnuje sekundární převod. Převodovka je ovládána asistentem řazení HP RACE Pro. Jezdec získává jasnou odezvu při každém přeřazení díky aktuátoru odpružení. Jak je to obvyklé v případě motoristického sportu, přepojování dílů je eliminováno a první rychlost se nachází nejvýše. Hnací kola soukolí 2-6 se přeřazují směrem dolů. V případě potřeby je mechanismus řazení přeměněn do podoby určené pro jízdu po silnici. Kontrola jízdy po jednom kole a maximální točivý moment motoru jsou vyladěny pro příslušné jízdní režimy WET, INT, DRY1, DRY2. Omezovač rychlosti pro průjezd servisními boxy je připraven k použití, pokud je zvolena první rychlost. Při klidovém stání se automaticky spouští rovněž řízení startu. To zajišťuje, aby se jezdec byl schopen plně soustředit na start závodu.

  • Hlava řízení + můstek vidlice

    Každý stroj HP4 RACE má svou vlastní, číslovanou karbonovou destičku, která je integrovanou do můstku vidlice. Funkčí podvozek motocyklu HP4 RACE lze nastavit pro jakýkoli druh závodní dráhy. Použitím variabilního vyrovnávacího nastavení mohou jezdci upravovat tovární nastavení v rozmezí 26-32 mm a 30-28 mm. Úhel hlavy řízení je o 0,5° plošší než u standardního modelu při 65,5°. Lze je nastavit od +0,5° do +1°. Díky nastavení lze dosáhnout doběhu 95-112 mm.

  • Řadicí jednotka

    Frézovaný hliníkový tlačítkový panel umožňuje veškerá důležitá nastavení s mimořádnou ovládací přesností. Vlevo lze přepínat obrazovku přístrojové desky a provádět všechna nastavení DTC a EBR. Nastavení jizních režimů ( WET - INT - DRY1 - DRY2 ), tlačítko pro startování, omezovač rychlosti průjezdu boxy a vypínač motoru jsou na pravé straně.

  • Sedlo + ergonomie

    Optimální ergonomie pro každého jezdce. Standardní výška sedla je 831 mm, nejnižší nastavení sedla (-15 mm) je 816 mm a nejvyšší nastavení sedla (+15 mm) je 846 mm. Kromě toho má 8 různých nastavení stupaček. Zužování řídítek lze rovněž nastavit o 15°.

  • DTC + EBR

    Dynamická kontrola trakce dostává informace od úhlového senzoru stupně vychýlení. Trakce lze nastavit od +7 do -7 a lze si vybírat mezi čtyřmi jízdními režimy. Režimy: WET - INT - DRY1 - DRY2 se liší, pokud jde o progresivní zobrazení rychlostí, relativní maximální točivým moment a specifikaci kontroly jízdy na jednom kole. Spolu s EBR (motorová brzda) mohou jezdci ovlivňovat charakteristiky brzdění a zrychlení a optimálně se přizpůsobovat podmínkám závodní dráhy. 

  • Karbonová kola

    Ráfky z uhlíkového vlákna a specifické konstrukční provedení kol umožňují ušetření dalších 1 540 g ve srovnání s kovanými koly. Významně změněné rozměry kol, a to zejména obvodu, jsou znatelné při každé změně směru a při brzdění. V případě materiálových spojů je dosaženo optimálního zajištění smrštěním a vtlačením přídavných dílů, jako upevnění řetězovým popruhem z hliníku. Toto umožňuje se zcela vyhnout zasunovacím řešením a dosáhnout většího zvýšení stability.

  • Titanové šrouby

    Dosáhnout suché hmotnosti 146 kilogramů (hmotnost prázdného motocyklu dle DIN 171 kg) je těžká práce. Každí díl byl hmotnostně optimalizován nebo nahrazen. Do nejmenších detailů byla zkontrolováno, kde lze ušetřit jakýkoli gram tak, aby byl nedotčena funkčnost, nebo zda by bylo možné ji dokonce zdokonalit. Například titanové šrouby se používají pro motor a rám. Ve velikostech 6, 8 a 10 znamenají úsporu hmotnosti.

Motocykl HP4 RACE detailně

Odborníci vysvětlují nejdůležitější údaje.

Shlédnout video

Prohlídka továrny v Berlíně

V zákulisí: výroba motocyklů HP4 RACE

Shlédnout video

Příslušenství pro motocykly HP4 Race

Výrazný vzhled na trati

BMW Motorrad Motorsports

BMW Motorrad Race Trophy

Více informací

Další sportovní modely