* Obrázky mohou obsahovat speciální výbavu a příslušenství za příplatek. Nezávazné cenové doporučení výrobce vč. XX % DPH, bez nákladů na dopravu a obal. Změny a chyby vyhrazeny.

BMW M 1000 RR 50 Years M

Racing like no other – s jedinečnou M DNA

24. května 1972. BMW Motorsport GmbH a dnešní BMW M GmbH zahájily svoji činnost. Cíl byl jasný – a na tehdejší poměry revoluční: Veškeré závodní aktivity BMW byly sdruženy pod jednu střechu a profesionalizovány. Motoristický sport se svými rozmanitými výzvami se stál hnací silou výroby vozidel a motorů. Výrazným identifikačním prvkem se stal ikonický emblém BMW Motorsport se třemi barvami: modrou, červenou a fialovou.

M RR 50 Years M: Téměř 100 let závodního ducha motocyklových klání a 50 let historie Motosportu spojeno do podoby exkluzivního stroje.

 “

Astrid Neudecker,

Produktový manažer

BMW M je již 50 let synonymem touhy po výkonu a vášně pro závodní techniku a úspěchy, jakož i pro dokonalost a vysoký výkon u automobilů i u motocyklů – a to po celém světě. Tato historická DNA se snoubí v M RR 50 Years M. Svými mimořádnými geny je vytvořena pro všechny s obzvlášť vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu.

+ Zobrazit více

M na první pohled.

Born on the Racetrack

Model M RR 50 Years M je standardně dodáván s paketem M Competition s M karbonovými a frézovanými díly, řetězem M Endurance, kyvným ramenem z eloxovaného hliníku, paketem Sozius a aktivačním kódem pro M GPS Laptrigger.

Sao Paulo Yellow

M RR 50 Years M s emblémem BMW 50 Years M a výraznou barvou na první pohled vyniká. Pokračuje tak nejlepším způsobem v tradici M: Modely M byly vždy exkluzivní a mimořádné.

Více než jen symbol

Více než jen symbol

Modrá pro BMW, červená pro Motorsport a tmavě modrá pro jedinečné spojení obou: Jednotný vzhled byl revoluční již v roce 1972. V roce 1978 přibylo logo se třemi šikmými barevnými pruhy opřenými o písmeno M, které zdůrazňují rychlost a dynamiku. Za vývojem stál Giorgio Giugiaro ze společnosti Italdesign. A dodnes logo neztratilo nic ze svého lesku.

+ Zobrazit více

Závodní DNA do posledního detailu

Závodní DNA do posledního detailu

I mimo silnici je M RR 50 Years M nekompromisně zaměřen na výkon: Protože s M Cover Kit, sportovními montážními stojany s uchyceními a kobercem na motocykl je model M RR připraven na každou závodní dráhu a na nové úspěchy.

+ Zobrazit více

Firma je jako člověk. Pokud dostatečně trénuje, je v dobré kondici, hýří nadšením a je výkonnější.

 “

Robert A. Lutz

Člen představenstva společnosti BMW AG roku 1972 pro oblast prodeje

Ikony historie Motosportu M

Vlevo historický snímek BMW 3.0 CSL, vpravo BMW R 90 S od Helmuta Dähneho.

Vize skutečného výkonu

V roce 1973 startuje BMW 3.0 CSL na mistrovství Evropy závodních vozů jako první závodní vůz s barvami loga M. Barvy, které utvářejí celkovou týmovou prezentaci a podtrhují tak nenapodobitelného týmového ducha. CSL je zkratka pro Coupé Sport Leichtbau (Lehké sportovní Coupé). A ne bezdůvodně: nekompromisní prací na vozidle jsme snížili jeho hmotnost o téměř 200 kg.

V roce1976 zajeli Helmut Dähne a Hans Otto Butenuth v Production-TT na legendární Senior Tourist Trophy ve třídě sériově vyráběných strojů se zdvihovým objemem do 1000 ccm na Isle of Man nejrychlejší čas. I tomu předcházela spousta práce: motocykl R 90 S byl optimalizován pro závodní sport a vylepšen novým vynikajícím opláštěním. Také v uplynulých letech utvářely naše modely RR a M RR vždy TT.

Vlevo historický snímek BMW M1, vpravo legendární stroj Rallye Paris Dakar.

Strhující nadšení

V roce 1978 odstartoval v sérii M1 Procar supersportovní vůz BMW M1. Poprvé je –  vedle pruhů –  vidět na vozidle také logo M.  Konsekventní: protože i dodnes působivý design karoserie M 1 pochází od Giorgia Guigiara. Silniční verze tehdy vzbudila rozruch nejen kvůli svému vzhledu, ale také jako „nejrychlejší sportovní vůz v Německu“.

V roce 1985 jsou barvy M opět na nejvyšším stupni vítězů: Belgičan Gaston Rahier získal na svém továrním stroji GS 1000 podruhé za sebou cenu Rallye Paris Dakar. Poté, co se již v předchozích letech 1981 a 1983 úspěšně zúčastnil na svém BMW Hubert Auriol. Dokonce i v odlehlých koutech světa jsou modrá, červená a fialová symbolem výkonu, týmového ducha a vítězství v motoristickém sportu.

Nejsilnější písmeno na světě

M je po celém světě synonymem pro úspěchy v závodním sportu a cílí na řidiče s mimořádně vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu. Zde zjistíte více o M RR a rodině M.

Více o BMW M

M Spirit na vlastní kůži

spinner