BMW M 1000 RR 50 Years M
24. května 1972. BMW Motorsport GmbH a dnešní BMW M GmbH zahájily svoji činnost. Cíl byl jasný – a na tehdejší poměry revoluční: Veškeré závodní aktivity BMW byly sdruženy pod jednu střechu a profesionalizovány. Motoristický sport se svými rozmanitými výzvami se stál hnací silou výroby vozidel a motorů. Výrazným identifikačním prvkem se stal ikonický emblém BMW Motorsport se třemi barvami: modrou, červenou a fialovou.
M RR 50 Years M: Téměř 100 let závodního ducha motocyklových klání a 50 let historie Motosportu spojeno do podoby exkluzivního stroje.
“Astrid Neudecker,
Produktový manažer
BMW M je již 50 let synonymem touhy po výkonu a vášně pro závodní techniku a úspěchy, jakož i pro dokonalost a vysoký výkon u automobilů i u motocyklů – a to po celém světě. Tato historická DNA se snoubí v M RR 50 Years M. Svými mimořádnými geny je vytvořena pro všechny s obzvlášť vysokými nároky na výkon, exkluzivitu a individualitu.
M na první pohled.
Born on the Racetrack
Model M RR 50 Years M je standardně dodáván s paketem M Competition s M karbonovými a frézovanými díly, řetězem M Endurance, kyvným ramenem z eloxovaného hliníku, paketem Sozius a aktivačním kódem pro M GPS Laptrigger.
Více než jen symbol
Více než jen symbol
Modrá pro BMW, červená pro Motorsport a tmavě modrá pro jedinečné spojení obou: Jednotný vzhled byl revoluční již v roce 1972. V roce 1978 přibylo logo se třemi šikmými barevnými pruhy opřenými o písmeno M, které zdůrazňují rychlost a dynamiku. Za vývojem stál Giorgio Giugiaro ze společnosti Italdesign. A dodnes logo neztratilo nic ze svého lesku.
Závodní DNA do posledního detailu
Závodní DNA do posledního detailu
I mimo silnici je M RR 50 Years M nekompromisně zaměřen na výkon: Protože s M Cover Kit, sportovními montážními stojany s uchyceními a kobercem na motocykl je model M RR připraven na každou závodní dráhu a na nové úspěchy.
Firma je jako člověk. Pokud dostatečně trénuje, je v dobré kondici, hýří nadšením a je výkonnější.
“Robert A. Lutz
Člen představenstva společnosti BMW AG roku 1972 pro oblast prodeje
Ikony historie Motosportu M

Vize skutečného výkonu
V roce 1973 startuje BMW 3.0 CSL na mistrovství Evropy závodních vozů jako první závodní vůz s barvami loga M. Barvy, které utvářejí celkovou týmovou prezentaci a podtrhují tak nenapodobitelného týmového ducha. CSL je zkratka pro Coupé Sport Leichtbau (Lehké sportovní Coupé). A ne bezdůvodně: nekompromisní prací na vozidle jsme snížili jeho hmotnost o téměř 200 kg.
V roce1976 zajeli Helmut Dähne a Hans Otto Butenuth v Production-TT na legendární Senior Tourist Trophy ve třídě sériově vyráběných strojů se zdvihovým objemem do 1000 ccm na Isle of Man nejrychlejší čas. I tomu předcházela spousta práce: motocykl R 90 S byl optimalizován pro závodní sport a vylepšen novým vynikajícím opláštěním. Také v uplynulých letech utvářely naše modely RR a M RR vždy TT.

Strhující nadšení
V roce 1978 odstartoval v sérii M1 Procar supersportovní vůz BMW M1. Poprvé je – vedle pruhů – vidět na vozidle také logo M. Konsekventní: protože i dodnes působivý design karoserie M 1 pochází od Giorgia Guigiara. Silniční verze tehdy vzbudila rozruch nejen kvůli svému vzhledu, ale také jako „nejrychlejší sportovní vůz v Německu“.
V roce 1985 jsou barvy M opět na nejvyšším stupni vítězů: Belgičan Gaston Rahier získal na svém továrním stroji GS 1000 podruhé za sebou cenu Rallye Paris Dakar. Poté, co se již v předchozích letech 1981 a 1983 úspěšně zúčastnil na svém BMW Hubert Auriol. Dokonce i v odlehlých koutech světa jsou modrá, červená a fialová symbolem výkonu, týmového ducha a vítězství v motoristickém sportu.