C evolution

TOVÁRNÍ ZÁRUKA 3 ROKY

Všechny motocykly jsou vybaveny příslušenstvím dle norem EU 4 (např. odrazky). Motocykly, vyobrazené (na fotografiích či videích) na těchto webových stránkách nemusí obsahovat veškeré požadované vybavení.

BMW C evolution

Vítěz Motocykl roku 2018 v kategorii skútr

Díky BMW C evolution můžeš zažít městskou mobilitu zítřka již dnes – aniž bys musel dělat jakékoli kompromisy. Právě naopak: tento elektrický maxiskútr kombinuje udržitelnost, dynamičnost a agilnost v jediném provedení, které přitahuje veškerou pozornost. Umožní ti nechat za sebou nejen výfukové plyny a hluk, ale bez námahy také každé jiné vozidlo v městském provozu. Výkonný, plně elektrický pohon tě rychle doveze do cíle a zajistí přitom čirý požitek z jízdy. A díky dojezdu až 160 kilometrů vydrží zábava po celý den. K tomu navíc získáš čtyři jízdní režimy a inteligentní rekuperaci energie při brzdění a akceleraci. Maximalizovaný jízdní výkon, kompatibilita s životním prostředím, inovativní technologie – C evolution představuje nekompromisní požitek z jízdy.

Design C evolution

3letá záruka

Nasedni a jezdi, jezdi a jezdi. Dáme ti rok záruky navíc.

Nyní se na všechny motocykly vztahuje 3letá záruka.

Více informací

Design, který ztělesňuje budoucnost

Styl C evolution je futuristický, avšak okamžitě rozpoznatelný jako typický zástupce BMW Motorrad. LED světlo denního svícení, LED světla a velký barevný TFT displej zdůrazňují technologický pokrok. Nápadná dělená příď je zatím jasným odrazem genů maxiskútru BMW Motorrad. Nová atraktivní iontová stříbrná metalíza v kombinaci se zdůrazňující elektricky zelenou barvou představují jednoznačné sdělení. Nový vzhled kapotáže dodává elektrickému maxiskútru modernější vzhled. Vysoce kvalitní povrchová úprava a prvotřídní detaily, jako jsou barevné švy sedla nebo tónovaný čelní štít, pěkně završují celkový moderní design.
+ Zobrazit více

Výkonný elektromotor

35
kW (48 k)
při 4 650 ot./min
2,8
sekundy
zrychlení z 0 na 50 km/h
72
Nm
max. točivý moment
160
km
dojezd podle WMTC
Kapalinou chlazený elektromotor

Pohon napájený energií

Pohon napájený energií

Na rozdíl od tradičních spalovacích motorů nabízí elektrický pohon C evolution spontánní a velmi přímý převod výkonu. Nemá prodlevu při náběhu točivého momentu. Od okamžiku, kdy si řekneš jeď, máš k dispozici plný výkon.

Při teoretickém vrcholném výkonu 35 kW (48 k) a 72 Nm točivého momentu na „klikové hřídeli“ má na zadním kole ve skutečnosti praktický točivý moment téměř 600 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h kvůli optimalizaci spotřeby energie, a tím i dojezdu. Zrychlení z 0 na 50 km/h je sotva 2,8 sekundy – takže nikdo nebude mít lepší náskok, když se na semaforu rozsvítí zelená.

+ Zobrazit více

Baterie a nabíjecí technologie

Technologie BMW i

Technologie BMW i

Zařízení pro uchovávání energie v BMW C evolution se skládá ze tří modulů, z nichž každý má dvanáct článků lithium-iontové baterie. Díky modulům baterie nejnovější generace s 94 Ah oproti 60 Ah je dojezd C evolution nyní až 160 kilometrů (podle WMTC).

Zcela vodotěsné pouzdro baterie je vyrobeno z hliníku a obsahuje také celý systém elektronického řízení a nabíjení. Jedná se jak o podpůrnou součást podvozku, tak o chránič modulu lithium-iontové baterie při nárazu.

Technologickou inspirací stojící za baterií C evolution byla technologie BMW i. Vysoce kvalitní moduly jsou shodné s těmi používanými u BMW i3, a vyrábějí se ve stejné továrně v Dingolfingu. Součásti systému elektronického řízení byly také přejaty z i3 a i8. Tím se pokryje napětí, proud a teplota, a zajistí se bezpečná aktivace a deaktivace vysokého napětí.

+ Zobrazit více

Plně nabité potěšení z jízdy

Plně nabité potěšení z jízdy

Baterie v BMW C evolution se nabíjí pomocí integrovaného nabíjecího zařízení – ať už z běžné domácí zásuvky, nebo u nabíjecí stanice. Nabíjecí zásuvka konektoru na skútru je kompatibilní s automobilovým konektorem typu 1. Standardní kabel nabíječky má příslušný národní konektor, aby se vešel do klasické domácí elektrické zásuvky. Alternativně je možné použít nabíjecí kabel s režimem 3, takže bude možné použít veřejné nabíjecí stanice nebo nástěnné boxy. Tím získáš přístup k 16A proudu pro rychlejší nabíjení.

Krátká doba nabíjení je zejména praktická při každodenním používání. Stejně jako nový režim Silent Charge, při kterém je nabíjení nepatrně delší, ale mnohem tišší.

+ Zobrazit více

Výrazné prvky C evolution

Výrazná příď
Pohodlné nabíjení
Velký barevný TFT displej
Mnoho vysoce kvalitních detailů
Držák na chytrý telefon
Výkonný elektromotor
Boční kapotáž s grafikou
Praktická úložná přihrádka na přilbu

Poháněno inovacemi

Poháněno inovacemi

C evolution určuje technologické standardy a je charakterizován svou skvělou univerzálností. Díky čtyřem různým jízdním režimům C evolution nedává prostor přát si něco jiného a slibuje variabilní jízdu, dokonale přizpůsobenou přání jezdce. Avšak inovativní funkce, jako jsou praktický asistent zpátečky a protiskluzové řízení díky asistentu ovládání točivého momentu (TCA), velice ujasňují jednu věc: díky C evolution jsi průkopníkem nového pohybu – nekompromisního z hlediska jízdního výkonu a kompatibility s životním prostředím.

+ Zobrazit více
  • Asistent ovládání točivého momentu (TCA)

    Aby bylo zajištěno, že více než dostatečný točivý moment zůstane vždy bezpečně pod kontrolou jezdce, monitoruje systém elektronického ovládání rychlost zadního kola, a v případě potřeby sníží točivý moment motoru. Asistent ovládání točivého momentu (TCA) funguje podobným způsobem jako ASC (automatická kontrola stability) a zabraňuje nekontrolovanému protáčení zadního kola – zejména při rozjezdu.

    Při rekuperaci a s tím souvisejícím vysokém tahovém momentu TCA také zabraňuje zablokování zadního kola podobně, jak funguje ABS během brzdění, což je mimochodem také součástí standardní výbavy C evolution.

  • Asistent zpátečky pro jednoduché manévrování

    U skútrů se spalovacími motory se jedná o technologicky složitou funkci, u BMW C evolution se asistent zpátečky stal součástí standardní výbavy. Ve městě budeš díky této funkcí snáze manévrovat a vyjíždět z parkovacích míst, kde je omezený prostor. Asistent zpátečky se aktivuje pomocí přepínače na řidítkách a zařazení zpátečky se zobrazí na displeji.

  • Rekuperace během brzdění a akcelerace

    Slovo „rekuperovat“ je latinského původu a znamená „obnovit“. Při konstrukci motorového vozidla termín znamená technologickou metodu rekuperace energie.

    BMW C evolution je touto inovativní technologií vybaven také. Jakmile zapojíte brzdy, elektromotor se automaticky změní v generátor a brzdná energie se odvede zpět do baterie ve formě elektrické energie. Výsledkem je zvýšená energetická efektivita, a tím i delší dojezd.

    Rekuperace zahrnuje generování umělého tahového momentu, jehož síla závisí na stupni rekuperace. Jezdci bude tento tahový moment připadat jako známá „motorová brzda“, která začíná účinkovat při ubírání plynu u spalovacího motoru.

  • Čtyři jízdní režimy pro požitek z jízdy

    BMW C evolution má čtyři jízdní režimy a jezdec je může měnit během cesty pomocí volicího přepínače na pravé straně řidítek:

    ROAD:
    Střední tahová rekuperace, maximální akcelerace. Standardní režim.

    ECO PRO:
    Maximální tahová rekuperace, omezená akcelerace. Dojezd optimalizovaný o +10 až 20 %.

    DYNAMIC:
    Maximální tahová rekuperace, plná akcelerace. Umožňuje „jízdu bez brzdění“/„s pocitem jednoho pedálu“.

    SAIL:
    Žádná tahová rekuperace, plná akcelerace, jízda bez tahového momentu. Dokonce projíždění bez zpomalování.

  • Multifunkční barevný TFT displej

    Namísto analogových kulatých přístrojů má BMW C evolution jeden středový digitální displej. Velká, snadno čitelná barevná TFT obrazovka obsahuje všechny známé informace a funkce palubního počítače, jako je rychlost, teplota, vzdálenost atd. Je zde také indikátor nabití baterie a zobrazení dvou lišt pro spotřebu energie (ePOWER) a rekuperaci (CHARGE).

    Kromě známých indikátorů stavu obsahují výstražné kontrolky také nové symboly, které elektricky poháněná vozidla musejí podle zákona mít. Například jsou zde kontrolky indikující potenciální selhání izolace nebo omezení výkonu v případě přetížení.
  • Hybridní rám s nízkým těžištěm

    Cílem vývoje zavěšení BMW C evolution bylo dosáhnout toho nejlepšího z obou světů: té nejlepší možné směrové stability při vysokých rychlostech a optimální ovládání v hustém městském provozu. Nízké těžiště, zajišťované baterií, napomáhá ovládání a poskytuje vynikající vlastnosti pro pomalou jízdu.

    Integrace elektrického pohonu si vyžádala zcela nový přístup k designu zavěšení. Pouzdro baterie převzalo místo známého hlavního rámu: zde obsahuje ložisko pro jednostranné kyvné rameno pohonu.

    Upevnění předního a zadního kola vypadají téměř konvenčně. Vidlice upside-down vepředu má zdvih pružiny 120 mm. Zadní kolo je vedeno jedním poháněným kyvným ramenem se zdvihem pružiny 115 mm.

    Kola a brzdy pocházejí z C 650 Sport nebo C 650 GT. Standardní ABS BMW Motorrad je také založeno na 2kanálovém systému Bosch, známého ze dvou maxiskútrů. Nicméně za účelem rekuperace energie byly integrovány další dva senzory a byl příslušným způsobem přizpůsoben i software ABS. Za účelem kontroly rekuperace energie však byly integrovány další dva senzory a byl přizpůsoben i software ABS.

  • Vyzkoušená a testovaná ergonomie a kapotáž

    Kapotáž a ergonomie BMW C jsou inspirovány jeho benzínem poháněným sourozencem, C 650 Sport. Sportovní čelní štít poskytuje dostatečnou ochranu v městském prostředí, a také dává jezdci dobrý celkový přehled. Vysoký čelní štít, který je k dispozici jako volitelné příslušenství, poskytuje větší pohodlí a lepší ochranu před větrem.

    Maxiskútr váží 275 kg, takže je mírně těžší než maxiskútry BMW se spalovacím motorem. Tato relativně nízká dodatečná hmotnost je dosažena za použití moderních kompozitních materiálů.

  • Praktická řešení úložných prostor

    Pod velkorysým sedlem spolujezdce je úložný prostor pro integrální přilbu a další předměty. Alternativně je zde spousta místa na denní nákupy potravin nebo na brašnu. Uzamykatelná pravá přihrádka v prohlubni na nohy obsahuje nabíjecí kabel nebo jiné malé předměty a je vybavena 12V zásuvkou. Velký horní kufr, dostupný jako volitelné příslušenství, nabízí ještě mnohem více úložného prostoru.

    Sedlo, které vyhovuje jezdci. Kromě standardního sedla s výškou sedla 785 mm, je také k dispozici komfortní sedlo s výškou 765 mm a nižším náklonem – pro zvýšené pohodlí.

Více individuality

Speciální výbava a příslušenství

Tento elektrický maxiskútr si můžeš dovybavit díky široké nabídce speciální výbavy a originálního příslušenství BMW Motorrad.

Více informací

Objev svět e-mobility

Social Testride

Zažijte všechny vrcholné momenty

Příslušenství pro C evolution

Obleč se ve stylu Maxiskútr

Oblečení od BMW Motorrad

Oblečení a vybavení, které dokonale sedí k maxiskútru – takže budeš oblečen jak moderně, tak i funkčně.

Vyhledat prodejce

Další modely Urban Mobility