Závodní ABS od společnosti íBMW Motorrad je nově vyvinutý systém, který je zase o něco lehčí než předchozí částečně integrované systémy. S řídícím modulem o hmotnosti pouhých 1,5 kg a celkovou hmotností pouhých 2,5 kg má vynikající předpoklady k použití u supersportovních motocyklů. Tento systém je působivý nejen svou nízkou hmotností, ale i vylepšenou odezvou.
To umožňují celkem čtyři snímače tlaku, které jsou dokonale vyladěny mezi sebou i vzhledem k celému systému. Ve spojení s velmi komplikovanou detekcí zvedání zadních kol to umožňuje systému rozlišovat mezi nerovným povrchem a zablokováním zadního kola lépe než u předchozího systému. Při použití páky ruční brzdy se spustí přední dvojitá kotoučová brzda, přičemž na brzdu zadního kola přitom působí jen mírný brzdný tlak. Při použití páky nožní brzdy se aktivuje pouze brzda zadního kola. U jízdních režimů „Race“ a „Slick“ nezasahuje detekce zvedání zadního kola do požadavků jezdce na brzdění. Režim „Slick“ umožňuje pokročilým jezdcům provádět tzv. driftovací brzdný manévr, aniž by se museli vzdát výhod ABS předního kola.
Použití čtvrtého snímače tlaku v obvodu předního kola umožňuje citlivější regulaci brzdného tlaku předních kol, než tomu bylo u předchozího BMW Integral ABS II, protože skutečné hodnoty tlaku v obvodech řízení a v obvodech kol lze přímo porovnávat. Díky tomu to lze učinit i bez škrticích otvorů, což vede ke vzniku optimálního tlakového bodu a dokonalé ovladatelnosti. V případě speciálních požadavků lze závodní ABS BMW Motorrad samostatně vypnout.
Ačkoli nový systém (ostatně stejně jako kterýkoli jiný systém ABS ) nedokáže posouvat fyzické hranice jezdce, poskytuje nové závodní ABS od BMW Motorrad cennou podporu a představuje obrovský přínos, pokud jde o bezpečnost jezdce.
+ Zobrazit více

Ještě více technologie zblízka

spinner