Adaptivní světlomet
Jednotka potkávacích světel, která je osazena ve standardní verzi v hlavním světlometu, sestává z pohyblivého xenonového projekčního modulu osazeného ve středu s reflexním zrcadlem. Snímače výšky jízdy na zavěšení předního a zadního kola poskytují údaje pro průběžné seřízení výšky světlometů. Díky vyrovnávání roteče světlo vždy osvětluje optimální, předem zvolenu oblast nezávisle na jízdních podmínkách a podmínkách zatížení při jízdě rovně.
Součástí volitelného příslušenství „adaptivního světlometu“ je i servomotor, díky kterému se standardní zrcátko přemění na zrcátko otočné. Zrcátko se pak otáčí kolem vlastní osy v závislosti na poloze náklonu a kompenzuje i úhel sklonu vozidla. To umožňuje, aby i světlomet kompenzoval polohu náklonu, a kompenzaci rozteče. Oba pohyby se překrývají, takže paprsek bude svítit do zatáčky. To má za následek značné zlepšení viditelnosti v zatáčkách a tím i výrazný nárůst aktivní jízdní bezpečnosti.
Sklon vozidla určuje centrálně umístěný snímač úhlové rychlosti. Tyto informace jsou rozváděny CAN sběrnicí a také se používají pro standardní dynamické řízení trakce (DTC). Zde používané komplexní algoritmy byly vyvinuty výhradně společností BMW Motorrad a zatím jsou jedinými svého druhu.
+ Zobrazit více