BMW S 1000 RR
Stroj RR měl za následek revoluci ve sportovních superbicích již od počátku. Od té doby byl tento motocykl dál vyvíjen, jeho vyzkoušená a otestovaná koncepce přitom byla ještě více vybroušena a byla přidána poslední technologie. Jeden konstantní faktor však přetrval po celou dobu - působivá křivka výkonu RR, pokud jde o výkon, jedná se dnes stále o průkopnický stroj. Nyní se motocykl S 1000 RR dodává s dynamickou kontrolou trakce DTC jako standardem pro ještě větší jízdní dynamiku a bezpečnost na silnici. Důsledkem toho zůstává S 1000 RR plnokrevníkem mezi superbiky – a to ať již na silnici nebo na závodní dráze. A jeho inovační technologie ti umožňuje zakusit jeho výkon s větší intenzitou a bezprostředností, než kdy dříve.
Vzhled S 1000 RR
Zvol si svůj styl
Úchvatný vzhled, čistý výkon a čistokrevný sporťák: záleží na tobě. Motocykl S 1000 RR se dodává ve třech barevných variantách: žulově šedá metalíza/černá metalíza Black storm, závodní červená/světle bílá a světle bílá/modrá metalíza Lupin blue/závodní červená.
Vzhled vítěze. Nebo nadupaného stroje. Nebo bojovníka
Čtyřválcový čtyřdobý řadový motor
při 13 500 ot./min
zdvihový objem
hmotnost plně natankovaného motocyklu včetně provozních kapalin
Vítězné hodnoty. Obrovský výkon
Vítězné hodnoty. Obrovský výkon
Kapalinou chlazený čtyřválcový řadový motor v motocyklu S 1000 RR je schopen výkonu 146 kW (199 k) při 13 5000 ot/min a maximálního točivého momentu 113 Nm při 10 500 ot./min. Působivé hodnoty, které jsou pro jezdce patrné. I při této úrovni výkonu zaručuje standardní dynamická kontroal trakce DTC významně vyšší bezpečnost.
Vychutnej si nezapomenutelný zvuk S 1000 RR
Nejdůležitější údaje o S 1000 RR
















Větší výkon zaručen
Větší výkon zaručen
Nesčetné množství maličkostí ti umožní si vychutnat výkon S 1000 RR ještě intenzivněji a zachovat si ještě větší přehled ve všech dopravních situacích. Tři jízdní režimy „Déšť“, „Sport“ a „Závod“ zaručují optimální koordinaci elektrické škrticí klapky, ABS a ASC, a to i v různých podmínkách. Dynamická kontrola trakce DTC a ABS, které jsou nyní k dispozici obě jako standardní výbava, zaručují rovněž ještě vyšší bezpečnost. Elektrická škrticí klapka umožňuje, aby úžasný výkon motocyklu byl rozdělen ještě pečlivěji a příměji.
S mimořádně vysokým rozlišením poskytuje štít přístrojů jasné zobrazení vybraných nastavení spolu s cestovní rychlostí a otáčkami motoru. Díky tomu máš vždy optimální přehled o výkonu RR.
-
Výfukový systém: optimalizovaný pro jezdce
Zadní koncovka výfuku s dvěma výstupy zajišťuje vyšší výkon i při nižších otáčkách a také zlepšuje nabíjecí cyklus. Tím se rovněž snižuje protitlak výfukového plynu pro vyšší výkon. Nová norma EU-4 a hluková norma jsou dodrženy, aniž by došlo ke ztrátám ve výkonu.
-
Odpružení (DDC): nastavené v řádech milisekund
DDC (systém dynamického odpružení) nastavuje elektronický podvozek optimálně podle jízdní situace v řádech milisekund. V intervalech 10 milisekund zpracovává řídicí jednotka DDC širokou škálu informací, jako je trakce, náklon a odevzva tlumiče. Pro jezdce to znamená, že RR má optimální přípravu pro zpětný útlum a kompresi tlumiče. Takže kompromisy v nastavení zavěšení jsou nyní již minulostí.
-
Kontrola trakce (DTC): dokonalé nastavení i při náklonu
DTC (dynamická kontrola trakce), která se nyní dodává jako standardní výbava, podstatně přispívá k vysoké úrovni dynamiky řízení a výtečné bezpečnosti provozu. Zejména při měnících se jízdních podmínkách, na površích s nízkým stupněm přilnavosti a v případě náhlých skoků v koeficientu tření poskytuje dynamická kontrola trakce DTC neocenitelnou pomoc. Protáčení zadního kola je snímáno senzory ABS a úhlovým senzorem, které nastavují kontrolní systém motoru na nejlepší možnou trakci. DTC rovněž zjišťuje náklon a zohledňuje ho během regulace. DTC má optimální nastavení pro aktuálně zvolený jízdní režim. Ve spojení s jízdním režimem Pro umožňuje posouvání DTC +/- individuální nastavení kontroly trakce na různé podmínky přilnavosti. DTC je kombinováno s každým z různých jízdních režimů, čímž je vždy zajištěna maximální bezpečnost jízdy.
-
Zavěšení kol: agilita a trakce dovedená k dokonalosti
Ideální kombinací úhlu natočení kol 66,5°, rozvodem kol 1 438 mm je dosaženo optimální kombinace agility a směrové stability. Zavěšení kol S 1000 RR je rovněž nastaveno na čistý jízdní výkon. Geometrie zavěšení kol poskytuje jezdci skvělé vnímání předního prostoru. Vysoká úroveň agility, snadná manipulace, mechanický grip na zadním kole a odezva mezního rozsahu zadního kola jen podtrhují intenzivní požitek z jízdy na motocyklu S 1000 RR.
-
Asistent řazení Pro: závodní řazení rychlostí
Asistent řazení Pro je funkce známá a oblíbená závodními jezdci. Díky přepínací funkci umožňuje jednodušší změnu rychlostí směrem nahoru nebo dolů bez použití spojky. Což znamená, že máš řídítka vždy pevně v rukou. Kromě toho se značně snižuje vliv zátěže na zadní kolo, což má za následek lepší udržování motocyklu v jízdním pruhu. A v neposlední řadě snižuje asistent řazení dobu řazení. Zamiluješ si ho.
-
Kovaná kola: ze závodního okruhu na silnici
Pneumatiky a kola jsou určující pro kontakt s povrchem silnice. Nejvhodnější: kovaná kola HP jsou k dispozici jako volitelné příslušenství a dodávají se s typovým schválením. Rozměry jsou: SP C 120/70 ZR 17 vpředu a SP 200/55 ZR 17 vzadu. Netřeba dodávat, že nyní standardní dynamická kontrola trakce (DTC) je přesně nastavena na rozměr pneumatik, aby během jízdy plnily svou funkci co nejlépe.
-
Jízdní režimy/jízdní režim Pro: pro všechny povrchy, pro všechny jezdce
S novým S 1000 RR jsou jako standard dodávány jízdní režimy Déšť, Sport a Závod s ABS. Režimy „Slick“ (hladké pneumatiky) a „User“ (uživatelský) mohou být rovněž přidány jako volitelný doplněk k jízdním režimům Pro. Uživatelský režim ti umožní nastavení různých parametrů DDC, než režim s hladkými pneumatikami. Tímto způsobem si můžete zvolit a vyzkoušet dva druhy „nastavení podvozku“ při jízdě, a to pouhým stiskem tlačítka.
-
Displej: uvidíš víc
Přístrojová deska S 1000 RR poskytuje jasné zobrazení vybraných nastavení, spolu s cestovní rychlostí a otáčkami motoru, v mimořádně vysokém rozlišení pro přesné a rychlé získání informací. Při tom můžeš rovněž zobrazovat níže uvedené hodnoty a funkce, například: nastavení pro DDC a závodní dráhu, náklon, snížení DTC, časomíra a prodleva ABS m/s².
Na ostrově Man s motocyklem S 1000 RR
Michael Dunlop
Společnost BMW Motorrad a Michael Dunlop ze Severního Irska zopakují historii, když vítězstvím na Senior Tourist Trophy oživí vzpomínku na legendární triumf Georga „Schorsch“ Meiera z roku 1939 na ostrově Man. Nyní, o 75 let později, BMW opět zvítězilo na nejprestižnějším ze všech závodů na ostrově Man. Dunlop zvítězil na Senior Tourist Trophy 2014. Toto bylo jeho třetí vítězství s motocyklem BMW tento týden. Předtím již Dunlop vyhrál na ostrově Man Tourist Trophy superbiků a superstocků na BMW S 1000 RR. Ve vzrušujícím a napínavém Senior Tourist Trophy patřil triumf také Dunlopovi.