40 let dobrodružství
Připraven na jakoukoli výzvu: už od roku 1980 je motocykl GS představitelem nekonečného dobrodružství a touhy po neznámu, a to jak v terénu, tak i na silnici. Před 40 lety jsme motocykl R 80 G/S poprvé představili jako koncepčního předchůdce cestovních endur, a položili tím základ pro desítky let trvající úspěšnou historii. Toto výročí oslavujeme speciálními edicemi našich univerzálních modelů GS. Všechny edice „Editions 40 Years GS“ vzdávají hold #SpiritofGS. Přesvědčivě zaujmou nejmodernější technologií, ale jejich design je inspirován legendárním motocyklem R 100 GS a připomíná samotné začátky GS.
Limitovaná kolekce BMW 40 let GS
U příležitosti výročí 40 let GS představujeme i limitovanou kolekci oblečení v barvách 40 let GS. Kolekce je inspirovaná černožlutým vzhledem prvních ikonických GS. V prodeji u autorizovaných prodejců BMW Motorrad.
Unikátní design speciální edice
Nejmodernější technologie inspirovaná ikonami: „Edice 40 let GS“ jsou vizuální poctou legendě GS: Černožlutý design vychází z modelu R 100 GS, který se stal známým jako „čmelák“.
G 310 GS – Edition 40 Years GS
Spontánně městskou džunglí s modelem G 310 GS ve verzi „Edition 40 Years GS“ v barvě Cosmicblack uni s teleskopickou vidlicí ve zlaté a nápadnými žlutými páskami.
R nineT Urban G/S – Edition 40 Years GS
Lak v barvě metalíza Blackstorm, černo-žlutá sedačka s nápisem „40 Years GS“ a žlutými chrániči rukou: R nineT Urban G/S v „Edition 40 Years GS“.
F 750 GS
Černé ráfky, výrazná žlutá ochrana rukou a nepřehlédnutelné nápisy „40 let GS“: F 750 GS ve Speciální edici 40 let GS.
F 850 GS
F 850 GS Speciální edice 40 let GS přitahuje pozornost černou metalickou barvou, žlutými světly a zlatými eloxovanými ráfky.
F 850 GS Adventure
F 850 GS Adventure ve speciální edici 40 let GS s černožlutým sedlem, s eloxovanými zlatými ráfky a vysoce kvalitními detaily se odkazuje na R 100 GS.
R 1250 GS – Edition 40 Years GS
Model R 1250 GS v edici „Edition 40 Years GS“ jasně ukazuje díky řídítkům a ráfkům ve zlaté a poutavé „nízké“ černo-žluté sedačce Rallye, odkud pochází.
R 1250 GS Adventure – Edition 40 Years GS
Ikona s legendárním vzhledem: R 1250 GS Adventure ve verzi „Edition 40 Years GS“ s kontrastními žlutými páskami a chrániči rukou, stejně jako ráfky, řídítka a brzdové třmeny ve zlaté.
40 let pokroku
Od terénních sportů na silnici
Od terénních sportů na silnici
1978 až 1980:
V roce 1978 BMW Motorrad způsobil senzaci s předchůdcem první GS: GS 80 vyhrála dvě zlaté medaile na mistrovství světa Six Days. Vyvinul ji interní vývojářský tým bez oficiální objednávky. Úspěch však dokazuje, že inženýři a mechanici mají pravdu: motorka zajistila spoustu potěšení z jízdy jak v terénu tak na silnici a na trh přišla v roce 1980 s mírně upraveným názvem BMW R 80 G/S.
Začíná vítězný pochod
Začíná vítězný pochod
1980 až 1987:
Díky modelu GS dosahuje BMW Motorrad dokonalé syntézy terénu a silnice: bez ohledu na povrch má řidič svůj stroj pod kontrolou v každé situaci a má maximální pohodlí i na dlouhých cestách. Vrcholem je jednostranné kyvné rameno zvané Monolever, které bylo poprvé na světě použito na motocyklu – zaručuje nižší hmotnost a umožňuje rychlou výměnu zadního kola. S R 80 G/S zakládá BMW Motorrad segment velkého pohodlného cestování enduro – a ovládá jej dodnes.
GS přitahuje: větší objemová kapacita, větší výkon
GS přitahuje: větší objemová kapacita, větší výkon
1987 až 1996:
Nový špičkový model R 100 GS sází na velký výtlak – bude nejsilnější a nejrychlejší enduro na trhu. Dvojité kloubové otočné rameno Paralever na zadním kole zajišťuje snadnou manipulaci v terénu i na silnici. Je známé ve výrazném černožlutém lakování jako čmelák „Bumblebee“. Barva je pro milovníky těchto strojů i dnes skutečným zlatým hřebem a letos zdobí speciální modely „Edition 40 Years GS“.
Nová kapitola v cestování enduro
Nová kapitola v cestování enduro
1994 až 2003:
GS je na cestě stát se ikonou, a přesto se neustále mění: V roce 1994 byl uveden na trh R 1100 GS, první enduro se čtyřventilovým motorem typu boxer. Přesvědčí snadnou manipulaci v terénu a nejlepšími vlastnostmi na dlouhé výlety. V roce 1999 následoval po stopách R 1150 GS. Vlastnosti Tourer jsou systematicky rozvíjeny a v roce 2002 se R 1150 GS Adventure ještě lépe přizpůsobuje potřebám cestujících na velké vzdálenosti – zrodila se série Adventure.
Z jednoválce na dvouválec
Z jednoválce na dvouválec
2000 až 2008:
Velmi populární modely vhodné pro začátečníky „Funduro“ F 650 a F 650 ST nabízejí na začátku nového tisíciletí přepracovanou koncepci motoru. Díky nové vodou chlazené jednoválcové jednotce řidiči strojů F 650 GS a F 650 GS Dakar zažívají nejen dostatečnou motorizaci pro každodenní použití, ale také typický pocit enduro. V roce 2008 byly oba zcela nově vyvinuté modely enduro F 650 GS a F 800 GS vybaveny řadovým dvouválcovým motorem chlazeným kapalinou. To znamená ryzí dobrodružství i ve střední třídě.
Od vzduchem chlazených až po vodou chlazené motory typu boxer
Od vzduchem chlazených až po vodou chlazené motory typu boxer
2004 až 2017:
V roce 2004 zavedl BMW Motorrad znovu R 1200 GS. Má větší objem, výkon a točivý moment, díky čemuž je ještě dynamičtější v jakémkoli terénu, a to současně se snížením hmotnosti o 30 kilogramů. Téměř o deset let později přichází nová éra, protože inženýři BMW Motorrad vybavují R 1200 GS vodou chlazeným motorem typu boxer – je to naprostá novinka. Motorka má také poloaktivní odpružení s Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment), které zvyšuje ovladatelnost a komfort za jízdy na novou úroveň.
GS stále silnější
GS stále silnější
Společnost BMW Motorrad pokračovala v následujících letech v práci na mýtu GS. Populární R 1250 GS se projevuje dalším vyvinutým dvouválcovým motorem typu boxer: díky variabilnímu řízení vačkového hřídele BMW ShiftCam nabízí vyšší výkon v kompletním rozsahu otáček motoru, díky čemuž je GS ještě suverénnější. Kromě toho se neustále vyvíjejí modely střední řady F 750 GS a F 850 GS a poskytují ještě větší potěšení z jízdy s větším objemem a upraveným podvozkem.
Rozšíření bočních kufrů 40 let GS
Sada pro zvětšení objemu hliníkového kufru pro Limited Edition 40 Years GS zvětší úložnou kapacitu kufrů na každé straně o 13,5 litru, získá se tedy dodatečný objem celkem 27 litrů. Je umístěná mezi tělem a víkem kufru a je pevně a spolehlivě spojená s kufrem pomocí uzavíracího systému BMW, přičemž zůstává zachována také těsnost. Zvětšení objemu s hmotností pouhých 1,6 kg lze bez námahy namontovat a demontovat a kufry tak lze jednoduše otevírat obvyklým způsobem.
Sada Limited Edition je tvořena dvěma kusy rozšíření objemu s příležitostní ražbou „40 Years GS“ a sedacím vakem. Tento Air Lounger v designu „40 Years GS“ lze nekomplikovaně a bez dodatečného zařízení naplnit vzduchem – pohodlí a uvolnění po jízdě.
#spiritofgs
#SpiritofGS sdružuje motorkáře již 40 let – šíří se komunitou po celém světě. Prostě jen vyjeď, zažívej nová dobrodružství a objevuj neznámé – společně vždy píšeme nové příběhy. Nech se komunitou GS inspirovat k novým zážitkům. Zažij #SpiritofGS.