Přímočaře nekompromisní síla

R 18 Dragster v designu Rolanda Sandse

Roland Sands je proslulý svým vyváženým designem ovlivněným soutěžním prostředím. Kombinuje styly a nezná v tom hranice. Při přestavbě R 18 se nechává inspirovat dobou, kterou jeho otec prožil v Drag Racingu: redukuje svalnatý cruiser tak, aby mu zůstalo jen to nejpodstatnější, a plně ho koncentruje na maximální rychlost na rovných tratích. Vzniká přímočarý Dragster s ikonickým motorem typu boxer – R 18 Dragster.

Specifikace

Motocykl

R 18 Dragster

Dílna

Roland Sands Design (RSD)

Kustomizér

Roland Sands

Základ

R 18

Stavba / přestavba

2020/2020

Kategorie

Dragster

Design, který posouvá hranice

Design, který posouvá hranice

Roland Sands je proslulý tím, že kombinuje styly a vytváří nové žánry. Začíná to vždycky skicou. Začíná základním tvarem motocyklu a posouvá možnosti jeho geometrie. „Na konci, když skicu probouzíme k životu, se odehrává skutečná magie,“ říká designér. Každý nový custom bike představuje proces učení – a to i po více než 200 přestavěných motocyklech. „Pokaždé bychom chtěli pochopit žánr, ve kterém pracujeme. To považujeme za klíč k tomu, aby byl výsledek autentický a funkční,“ vysvětluje.

+ Zobrazit více
Přímočarý Dragster s ikonickým, působivým boxerem. Vyrážíme na závod! “

Roland Sands

Roland Sands Design

„Můj otec jezdil závodně na Dragsteru,“ vypráví Roland Sands. Vyrůstal mezi jedinečnými motocykly – a sám později 10 let závodil. To ho inspirovalo k tomu, aby motocykl zredukoval na to nejnutnější, a uzpůsobil ho pro rychlou jízdu na rovných tratích.“ Cílem bylo vytvořit přímočarý Dragster se svalnatým motorem Big Boxer, který je jeho výrazným ústředním prvkem. Roland Sands se svým týmem motocykl R 18 úplně rozebrali a vtiskli stroji naprosto nový tvar. Výsledkem je R 18 Dragster.

+ Zobrazit více

Motocykl pod lupou

Rám

Odstraněním pérování a cca. 23 kg hmotnosti z rámu a kyvné vidlice došlo celkově k vyztužení stroje a ke snížení polohy rámu. 

Karoserie

Standardní karoserie s modifikovaným předním a zadním blatníkem, předním dílem ze superbiku S 1000 RR, sedadlem vyrobeným speciálně pro tento motocykl, brzdovou a spojkovou pákou, koly, víkem ventilů, chrániči, světlomety a kontrolkami pocházejícími z řady BMW x RSD.

Vedení předního kola

Původní pérování R 18 Upside-down s ráfkem 19 x 3 palců BMW x Roland Sands v černé barvě a speciálně vyrobenými slicky Dunlop.

Vedení zadního kola

Kyvná vidlice zadního kola se sníženou hmotností s ráfkem 17 x 6 palců BMW x Roland Sands v černé barvě a motocyklovými pneumatikami Drag Race Slick pro agresivní, klasický Drag Racing vzhled.

Výfuk

Speciální zhotovení s trubkami z ušlechtilé oceli v kombinaci s lehce přizpůsobenými koncovkami BMW x RSD pro lepší proudění spalin.

Lakování

Klasická BMW modrá ve dvou tónech s linkami, které zůstávají věrné originálu.

Klasický cruiser pro vysoké rychlosti

Tým Rolanda Sandse odstranil pérování a asi 23 kg hmotnosti z rámu a kyvné vidlice zadního kola. Motocykl tím snížili a vtiskli mu pevný tvar dragsteru koncipovaného na vysoké rychlosti. Přitom zůstala zachována původní délka motocyklu od prodloužené přední části po zadní kolo s klasickou linií cruiseru. Přední část pochází ze superbiku BMW S 1000 RR – díky ní dostává Dragster výrazně sportovní vzhled. 

+ Zobrazit více

„Nejobtížnější částí byla rozhodně elektronika. Tím, že jsme použili vstřikování oxidu dusného, odstranili sériový výfuk a značně změnili sání, šlo o velký experiment. Ale zvládli jsme to,“ říká Roland Sands. 

Po třech měsících práce směl svalnatý R 18 Dragster konečně na závodní dráhu – a mohl předvést, co jeho silný Big Boxer dokáže.

+ Zobrazit více

Více na téma #Soulfuel

spinner