Přímočaře nekompromisní síla
Roland Sands je proslulý svým vyváženým designem ovlivněným soutěžním prostředím. Kombinuje styly a nezná v tom hranice. Při přestavbě R 18 se nechává inspirovat dobou, kterou jeho otec prožil v Drag Racingu: redukuje svalnatý cruiser tak, aby mu zůstalo jen to nejpodstatnější, a plně ho koncentruje na maximální rychlost na rovných tratích. Vzniká přímočarý Dragster s ikonickým motorem typu boxer – R 18 Dragster.
Specifikace
R 18 Dragster
Roland Sands Design (RSD)
Roland Sands
R 18
2020/2020
Dragster
Design, který posouvá hranice
Design, který posouvá hranice
Roland Sands je proslulý tím, že kombinuje styly a vytváří nové žánry. Začíná to vždycky skicou. Začíná základním tvarem motocyklu a posouvá možnosti jeho geometrie. „Na konci, když skicu probouzíme k životu, se odehrává skutečná magie,“ říká designér. Každý nový custom bike představuje proces učení – a to i po více než 200 přestavěných motocyklech. „Pokaždé bychom chtěli pochopit žánr, ve kterém pracujeme. To považujeme za klíč k tomu, aby byl výsledek autentický a funkční,“ vysvětluje.
Roland Sands
Roland Sands Design
„Můj otec jezdil závodně na Dragsteru,“ vypráví Roland Sands. Vyrůstal mezi jedinečnými motocykly – a sám později 10 let závodil. To ho inspirovalo k tomu, aby motocykl zredukoval na to nejnutnější, a uzpůsobil ho pro rychlou jízdu na rovných tratích.“ Cílem bylo vytvořit přímočarý Dragster se svalnatým motorem Big Boxer, který je jeho výrazným ústředním prvkem. Roland Sands se svým týmem motocykl R 18 úplně rozebrali a vtiskli stroji naprosto nový tvar. Výsledkem je R 18 Dragster.
Motocykl pod lupou
Odstraněním pérování a cca. 23 kg hmotnosti z rámu a kyvné vidlice došlo celkově k vyztužení stroje a ke snížení polohy rámu.
Standardní karoserie s modifikovaným předním a zadním blatníkem, předním dílem ze superbiku S 1000 RR, sedadlem vyrobeným speciálně pro tento motocykl, brzdovou a spojkovou pákou, koly, víkem ventilů, chrániči, světlomety a kontrolkami pocházejícími z řady BMW x RSD.
Původní pérování R 18 Upside-down s ráfkem 19 x 3 palců BMW x Roland Sands v černé barvě a speciálně vyrobenými slicky Dunlop.
Kyvná vidlice zadního kola se sníženou hmotností s ráfkem 17 x 6 palců BMW x Roland Sands v černé barvě a motocyklovými pneumatikami Drag Race Slick pro agresivní, klasický Drag Racing vzhled.
Speciální zhotovení s trubkami z ušlechtilé oceli v kombinaci s lehce přizpůsobenými koncovkami BMW x RSD pro lepší proudění spalin.
Klasická BMW modrá ve dvou tónech s linkami, které zůstávají věrné originálu.
Klasický cruiser pro vysoké rychlosti
Tým Rolanda Sandse odstranil pérování a asi 23 kg hmotnosti z rámu a kyvné vidlice zadního kola. Motocykl tím snížili a vtiskli mu pevný tvar dragsteru koncipovaného na vysoké rychlosti. Přitom zůstala zachována původní délka motocyklu od prodloužené přední části po zadní kolo s klasickou linií cruiseru. Přední část pochází ze superbiku BMW S 1000 RR – díky ní dostává Dragster výrazně sportovní vzhled.
„Nejobtížnější částí byla rozhodně elektronika. Tím, že jsme použili vstřikování oxidu dusného, odstranili sériový výfuk a značně změnili sání, šlo o velký experiment. Ale zvládli jsme to,“ říká Roland Sands.
Po třech měsících práce směl svalnatý R 18 Dragster konečně na závodní dráhu – a mohl předvést, co jeho silný Big Boxer dokáže.
Prohlášení
Vyobrazená vozidla mohou být upravena a vybavena příslušenstvím od externích dodavatelů a/nebo vlastními komponenty, které společnost BMW nevyrábí ani nedistribuuje či netestuje. Za úpravy (včetně montáže, vlastností a používání vyobrazených dílů příslušenství) nepřebírá společnost BMW záruky. UPOZORNĚNÍ: Úpravou sériových vozidel (včetně montáže a používání cizích i vlastních komponent) může dojít k ovlivnění jejich jízdních vlastností! Jízda s našimi vozidly v upraveném stavu je na vlastní nebezpečí.