Kamil Holán

Už několik let patří ke špičce českého road racingu i autodromů.

Jezdec z Vysočiny si významný mezinárodní úspěch nepřipsal náhodou. Už několik let patří ke špičce českého road racingu i autodromů.

Nejlepší výsledky:
• 2x 1. místo v prestižním závodě 300 Zatáček Gustava Havla – Supebike
• 5x stupně vítězů v prestižním závodě 300 Zatáček Gustava Havla (kategorie Superbike, Supersport)
• 8x bronzová replika z Tourist Trophy
• 22. místo na Tourist Trophy v nejprestižnějším závodě Senior TT
• Nejrychlejší český závodník na ostrově Man (TT), čas na kolo 18:07

+ Zobrazit více

Jak jste se dostal k Road Racingu?

„Byla to poměrně dlouhá cesta. První motorku jsem si koupil až když jsem začal vydělávat první peníze. Brzy jsem se dostal na závodní okruh, kde jsem tomu propadl a vracel se tam čím dál více. Hned jsem začal závodit, ale teprve při tom jsem zjistil, že se musím ještě hodně učit. U okruhového závodění jsem zůtal několik let, než se dostavily první úspěchy. Až potom jsem začal pokukovat po přírodních tratích. Jako první jsem zkusil závod 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích. Dodnes si pamatuju jak silný zážitek to byl. Naprosto mě to pohltilo.“

+ Zobrazit více

Co Vás na závodění nejvíce baví?

„Jedním slovem je to rychlost. Jinak je to celé mnohem složitější. Člověk překonává sám sebe. Svůj strach, svoje možnosti. Cítím tak život naplno. Je to samozřejmě také tím, že se jedná o nebezpečný sport. Je to taková ta přirozená rovnováha. Čím více cítíte nebezpečí, tím více cítíte, že to chcete překonat. Pocity po skončení každého závodu jsou nepopsatelnou záležitostí, kterou v podstatě nelze sdílet. O to je to intenzivnější. Opravdu těžko se to popisuje.“

+ Zobrazit více

Co se Vám honí hlavou když stojíte na startu?

„Když jsem těsně před startem, tak mám strach, aby vše dobře dopadlo. Cítím respekt k soupeřům a snažím se soustředit na první okamžiky závodu. Jakmile je odstartováno, veškerý stres opadává a já se jen naplno soustředím na jízdu.“



 

+ Zobrazit více

Jaká je nejčastější chyba, která se může při závodění stát?

„Chyb můžete na motorce udělat mnoho, protože je zde mnoho faktorů, které rozhodují o rychlosti a úspěšnosti. Noční můrou pro nás je samozřejmě technická závada. Na svůj závodní stroj samozřejmě plně spoléhám. O bezchybnou přípravu se samozřejmě starají moji mechanici, kteří mají před startem možná větší stres, než já ☺. Nebezpečná taky často bývá ztráta koncentrace. Stačí jen maličké zaváhání při brždění, nebo nájezdu do zatáčky a průšvih je na světě. Na přírodních tratích nemáte moc prostor na chyby. Tady jsou kolem tratě domy, stromy a všelijaké přírodní nástrahy.“

+ Zobrazit více

Co Váš stroj, proč právě BMW S 1000 RR?

„Bavorák mi padl hned při prvních testech do ruky. Je to motorka, která vyhovuje mému jezdeckému stylu. Jsem poměrně velký a využívám trochu víc svojí síly. Motor je naprostý drtič konkurence. Je to jediná motorka, kterou koupíte v obchodě a můžete s ní v podstatě hned začít závodit. BMW má také skvělou podporu pro zákazníky a nabízí i zajímavé hodnocení závodníků BMW Motorrad Trophy. Mezi závodníky road racingu je navíc BMW velmi oblíbené a není problém sehnat v případě nouze potřebné náhradní díly.“
 

+ Zobrazit více

Jakou zkušeností pro Vás jsou závody TT na ostrově Man?

„Závody na ostrově Man jsou něčím naprosto odlišným od jakýchkoliv závodů. Je to svět sám pro sebe. Neuvěřitelně silná, až magická atmosféra na šedesátikilometrovém okruhu, kde tradice závodění sahá více než 110 let zpět, je nepopsatelná. Tento závod je v mnohém naprosto extrémní. Průměrná rychlost na kolo (šedesát kilometrů po běžných cestách) činí více, než 200 km/h. Při závodě Superbiků (1000 cm³) jedete šest kol, to znamená 360 km. Pro mě je to zážitek naprosto mimo realitu běžného vnímání člověka. Asi taky proto je to velmi návyková záležitost ☺.“
 

+ Zobrazit více

Jak se na závodění dívá Vaše rodina?

„Závodění na takovéto úrovni bohužel obnáší nejen velké výdaje, ale hlavně také mnoho času stráveného na cestách, při přípravách, na trénincích a testech. Je to prostě velmi náročné, což dopadá velkou měrou táke na rodinu. Bez podpory by to nešlo, což jsem zjistil na vlastní kůži. To se časem také nakonec změnilo a nyní jsem velmi spokojený. Mám skvělý tým přátel, kteří mi pomáhají, ať už jsou mechanici, logistici, řidiči dodávky, nebo cokoliv jiného. Moje přítelkyně mě doprovází na všech závodech, což je pro mě obrovská podpora. Mimochodem ona má pro civilní ježdění také BMW S 1000 RR. Možná je větší blázen, než já ☺.“

+ Zobrazit více

S 1000 RR

Sport

Více informací
Další příběhy, které by tě mohly zajímat
spinner