Vytvořeno spojením síly a elegance
Nádrže a trička, přilby a nářadí, kaligrafie a fotografie: Dílna Šinji Kimury, jednoho z nejžádanějších a také nejzajímavějších kustomizérů na světě, je plná suvenýrů a úžasných pokladů všeho druhu, nebo lépe řečeno nádherně uspořádaného chaosu. Ročně opustí jeho posvátné haly maximálně dva nebo tři motocykly. Při svých přestavbách se přitom soustředí vždy jen na jednu motorku, aby se do projektu mohl zcela ponořit. Rozhodující roli přitom hrají plynulost a harmonie a také japonská estetika wabi sabi. Patina a prožitý charakter většiny starých motocyklů jsou pro něj stejně důležité jako charakteristické rysy budoucího řidiče. Protože až s ním je celé dílo dokonalé. O to zajímavější tedy je, že Šinjovi tentokrát stojí v dílně zcela nový motocykl R 18 a řidičem není nikdo jiný než on sám.
Můj přístup vychází z tvorby, z pocitu. Zcela bez náčrtků, výkresů, plánů či modelů.
“Šinja Kimura
Chabott Engineering
Odkud vycházejí emoce, s nimiž Šinja pracuje? Hrával si v továrně na nýty svých rodičů v Tokiu, kde se mísily nejrůznější těžké pachy oleje a chladný zápach oceli a kde neustále bušily stroje. To všechno se vrývalo do jeho podvědomí. Tak byly položeny základy jeho práce v dílně. Otec byl navíc básník, matka byla umělkyní v oblasti kaligrafie. Zdá se, že na Šinju už od narození působilo estetické cítění. Díky tomu u každého motocyklu, který přestavuje, přesně studuje dědictví, kořeny a charakter a respektuje je se vší úctou. U motocyklu R 18 je jich bezpochyby celé množství. To si Šinja uvědomil velmi rychle.
Stejně rychle mu bylo také jasné, co za motor Big Boxer před ním stojí: jednoduše největší motor, se kterým dosud mohl pracovat. Počáteční respekt polevil už po prvních metrech. Pocit z jízdy připomínal Šinjovi spoustu motorů typu boxer jeho kariéry, především R 69 S. Rychle na něj udělalo dojem snadné ovládání a odezva motocyklu R 18. Prvním pořádným otočením zápěstí mu však nespoutaná síla 1800 ccm zprostředkovala úplně nový zážitek z boxeru. Ovládla ho přímo nezkalená radost z jízdy, Šinju skoro nebylo možné dostat ze sedla. Přitom jasně cítil: „Nebyla to chaoticky uvolňovaná síla – ale naprostá suverenita a elegance. Něco, co dokáže jen BMW.“ Název přestavby vznikl rychle „The Wal“ – spojení ryzí síly a dynamické elegance.
A tak bylo rychle určeno i zaměření stroje: „The Wal“ se musel hodit k Šinjovi a jeho způsobu jízdy. Své zaměření označil „Sports Endurancer“. Pro uspokojení právě nabyté chuti po dlouhých trasách s velkým motorem typu Big Boxer byla nezbytností protáhlá dynamická poloha sedačky a několik krytů. Opravdu radost přitom Šinjovi udělala jedna věc: motocykl R 18 mohl upravovat zcela podle nálady a přání, aniž by se působivé jízdní vlastnosti stroje a požitek z jízdy byť jen nepatrně změnily. Motocykl R 18 tak naučil žasnout dokonce i pána a mistra nádherně uspořádaného chaosu.
Motocykl pod lupou
Rám a zavěšení odpovídají originálu. Šinja zde neviděl žádný potenciál ke zlepšení svého „Sports Enduranceru“.
Šinja nejprve opracovává kladivem všechny díly, které mají být opatřeny lakem, čímž získají jednotnou texturu. Pak probíhá práškové lakování v bronzovém odstínu.
Sedlo si Šinja navrhl sám. Výroby se v Japonsku ujala společnost BACKDROP Leathers. Díky hlubokému polstrovanému sedlu řidič téměř kompletně splyne se strojem.
Ikonický tvar kapky musel ustoupit pár kapkám navíc: V protáhlém krabicovém tvaru teď nádrž pojme o přibližně jeden galon více.
Po dokončení veškeré práce na karosérii dospěl Šinja po dlouhém uvažování k závěru: ikonografické vedení linií trubky nepotřebuje už nic víc než černý nátěr.
Tento díl je jako všechny ostatní části karoserie ručně tvarován z hliníku. Dovádí k dokonalosti harmonické vedení linií a ladnost stroje a obsahuje výrazné kulaté zadní světlo.
A jak si ty vytvoříš svůj motocykl R 18?
A jak si ty vytvoříš svůj motocykl R 18?
Struktura a ikonografie motocyklu R 18 rozbuší srdce každého kustomizéra. O zrychlený tep se ale zaručeně postará i náš konfigurátor.
Prohlášení
Vyobrazená vozidla mohou být upravena a vybavena příslušenstvím od externích dodavatelů a/nebo vlastními komponenty, které společnost BMW nevyrábí ani nedistribuuje či netestuje. Za úpravy (včetně montáže, vlastností a používání vyobrazených dílů příslušenství) nepřebírá společnost BMW záruky. UPOZORNĚNÍ: Úpravou sériových vozidel (včetně montáže a používání cizích i vlastních komponent) může dojít k ovlivnění jejich jízdních vlastností! Jízda s našimi vozidly v upraveném stavu je na vlastní nebezpečí.