Jízdní režimy
Změna jízdního režimu pouhým stisknutím tlačítka
Společnost BMW Motorrad nabízí poprvé u modelu R 1200 GS jako továrně instalované volitelné příslušenství pět různých jízdních režimů pro různé případy uplatnění, jako jsou „silnice“, „mokrá vozovka“ nebo „terén“. Jedná se o tři různá nastavení elektronické regulace plynu, tři různá nastavení ABS a čtyři nastavení ASC. Ty lze zvolit stisknutím tlačítka „Režim“ na pravém řídítku, které zůstane aktivováno, dokud nebude zvolen požadovaný jízdní režim na displeji přístrojové desky. Pokud zatáhnete za páčku spojky, když je rukojeť plynu uzavřena a přetočíte otočnou rukojetí plynu na volnoběh, váš požadavek bude během jízdy potvrzen a dojde k přepnutí režimu. Po opětném nastartování motocyklu naběhne vždy poslední zvolené nastavení.
Toto volitelné příslušenství zahrnuje ASC (automatické řízení stability) se speciální Enduro konfigurací pro režimy Enduro a Enduro Pro. Rovněž zahrnuje speciální enduro konfiguraci pro standardní ABS od BMW Motorrad, která se také používá v režimech Enduro a Enduro Pro. Volitelně dostupné dynamické ESA bylo také integrováno do tohoto „režimového prostředí“. Nastavení se optimálně přizpůsobuje jízdnímu režimu (viz oddíl Odpružení).
Při jízdě na mokré silnici a v podmínkách obtížné přilnavosti snímají břemeno, které při jízdě spočívá na jezdci, v režimu „Rain“ vlastnosti měkkého ovládání a reakce, ovšem i přesto je k dispozici plný točivý moment a výkonový potenciál. Elektronický řídící systém ASC (automatické řízení stability) reaguje rychleji než v režimu „Road“. Pokud je stroj GS vybaven volitelným příslušenstvím dynamického ESA, nastaví se podle podmínek měkké tlumení předních a zadních pružinových jednotek.
V režimu „Road“ jsou řídící systémy nastaveny tak, aby bylo dosaženo optimálního výkonu na suché komunikaci. Tento režim zajišťuje spontánní a lineární odezvu škrticí klapky a kombinuje efektivní, hladkou ovladatelnost s homogenním narůstáním kroutícího momentu.
„Dynamický“ režim umožňuje novému BMW R 1200 GS předvést na silnici svůj sportovní temperament. Ještě spontánnější a bezprostřednější odezva škrticí klapky, omezené zasahování ASC a rigidní tlumení v případě volitelného příslušenství „Dynamic ESA“ umožňují využití celého potenciálu motocyklu.
V režimu „Enduro“ projevuje R 1200 GS nejlepší stránky svých terénních jízdních vlastností. Měkká reakce škrtící klapky, omezený zásah do řízení ze strany Enduro ASC, optimální rozložení brzd a ideální řídicí vlastnosti ABS společně s dynamickým ESA s vysokou trakcí (volitelné) z této motorky dělají vhodnou volbu pro nová prostředí Enduro. Výsledkem je, že dokonce i jezdci s malými zkušenostmi v oblasti Endura v terénu budou schopni rychle zvládnout nový R 1200 GS a zažít radost z jízdy. Tento režim je optimalizován pro použití se standardními pneumatikami.
Pro ambiciózní jezdce Endura nabízí BMW Motorrad režim „Enduro Pro“. Tento jízdní režim s vlastnostmi spontánní odezvy motoru je určen k použití s pneumatikami s výstupky. Současně platí, že funkce ABS na zadním kole se deaktivuje, pokud je spuštěna páka nožní brzdy; Dynamické ESA je koordinováno podle trakce a optimálních výkonových vlastností. ASC je uzpůsobeno k profesionálnímu uplatnění při Enduru a umožňuje výrazně větší kluz. S touto konfigurací může nový BMW R 1200 GS prokázat svou sportovní povahu i v terénu, což zkušeným jezdcům Endura otevírá zcela nový svět a zároveň umožňuje vynikající ovládání motocyklu.
+ Zobrazit více