Řadový dvouválcový motor s obsahem 800 ccm
Paralelní dvouválcový motor s vysokým točivým momentem se zdvihovým objemem 798 kubických centimetrů je společný pro všechny modely řady F. Jeho charakteristiky vysokého točivého momentu, podobné těm u protilehlého dvouválcového motoru, jedinečný zvuk a to, jak spontánně kope s každou otáčkou, spojují živost jednoválcového motoru s nepotlačitelnou silou dvou válců. Kromě vyváženosti výkonného točivého momentu a dynamické sprinterské kapacity je nově vyvinutý paralelní dvouválec také dokladem toho, že vynikající jízdní výkonnost nemusí být nutně spojena s vysokou úrovní spotřeby paliva.
U paralelního dvouválce je velikost odsazení ojničních čepů na klikové hřídeli nula stupňů. Výsledkem je, že motor, namontovaný ve vodorovném směru ke směru jízdy, pracuje s jednotnou sekvencí zážehu, při níž se s každou otáčkou klikové hřídele uskuteční jeden výkonový cyklus. Vzniká tak zvuk, který se záměrně podobá protilehlým dvouválcovým motorům, které také pracují s posunem zážehu o 360 stupňů. Jednotná zážehová sekvence však podporuje zejména vyváženou výměnu plynů s vysokým ziskem točivého momentu a harmonickými vlastnostmi. Tím jsou splněny základní předpoklady dynamického pohonu.
Nevyhnutelné setrvačné síly u dvouválcových motorů prvního a druhého řádu jsou neutralizovány dříve jedinečným vyrovnávacím mechanismem. Namísto konvenčních vyvažovacích hřídelí nebo hřídelí protizávaží jsou oscilační hnací síly kompenzovány systémem spojů vedeným centrálně na klikovém hřídeli s definovaným uspořádáním hmotností protizávaží: excentrický hřídel, uspořádaný proti ojničnímu čepu na klikovém hřídeli nese to, co je známé jako vyvažovací koncovka. Tato koncovka je spojena s vyvažovacím ramenem.
Kinematika je navržena tak, aby se vyrovnávací tyč pohybovala nahoru a dolů v opačném směru, než k oběma koncovkám motoru. Kvůli vedení, které směřuje přes poměrně dlouhé otočné rameno, se konec tyče pohybuje prakticky rovným otáčivým pohybem. Rozložení hmot na konci pístní tyče a kyvného ramene bylo zvoleno tak, aby setrvačné síly, vyznikající při kyvném pohybu, neutralizovaly v každé poloze klikové hřídele příslušné oscilační setrvačné síly pohonu klikového hřídele (podíl pístu a koncovek motoru). Výsledkem je, že setrvačné síly prvního a druhého řádu jsou zcela potlačeny, což vede k provozu s nízkými vibracemi. Dalším hlavním přínosem této elegantní konstrukce je nízká hlučnost, protože ozubená kola nebo řetězy nevydávají zvuky typické pro hnacího ústrojí.
Olejový obvod se také může pochlubit speciálními technickými vlastnostmi, přesahujícími běžný standard ve své třídě. Aby se minimalizovaly ztráty způsobené příměsemi, jsou motory řady F 800 dodávány s polosuchým mazáním. Olej z hlavního ložiska pohonu klikové hřídele je odváděn do vyvažovacího mechanismu rozdělené hřídele. Zde je mazivo odčerpáno olejovým čerpadlem a rozděleno do převodovky pomocí olejových trysek. Olej odváděný z převodovky prostřednictvím otvorů v klikové skříni, spolu s olejem odváděným z hlavy válců přes hřídel řetězu, se shromažďuje ve zbývajícím volném prostoru v klikové skříni kolem hřídele ojnice. Tento volný prostor tedy slouží jako integrovaná olejová nádrž. Všechny polohy ložisek jsou dodávány z této nádrže pomocí druhého čerpadla.