Dynamické řízení tlumení (DDC)
První sériová výroba motocyklů na světě
DDC umožňuje dynamické přizpůsobení tlumení obrácených vidlic a pružinových vzpěr příslušné jízdní situaci - například při rychlých změnách směru při projíždění šikany na závodní dráze.
Tlumící působení se v řádu milisekund přizpůsobuje aktuálnímu jízdnímu manévru a podmínkám povrchu vozovky prostřednictvím elektricky ovládaných regulačních ventilů na základě parametrů naměřených snímači. Například HP4 nabízí jezdcům optimální nastavení tlumení ve všech jízdních situacích, víceméně dokonalé zpracování dlouhovlnných a krátkovlnných šoků ze silnice, což umožňuje maximální trakci a bezpečnost. DDC automaticky reaguje na jízdní manévry, jako jsou brzdění, zrychlení nebo zatáčení, a zajišťuje tak dokonalý kontakt s vozovkou.
DDC poskytuje pokročilé informace a funkce, jako je zobrazení menu nastavení DDC. Díky tomu si mohou jezdci vybrat jednu ze tří charakteristických map v případě základního nastavení „Comfort“, „Normal“ a „Sport“ pouhým stisknutím tlačítka - zcela podle svých osobních potřeb a příslušných požadavků na daný úsek silnice.
Menu nastavení navíc umožňuje přizpůsobit tlumení individuálně potřebám jezdce. Stejně jako při mechanickém nastavení lze zavěšení nastavit tak, aby bylo měkčí (-7) nebo tvrdší (+7). Základ pružiny (předpětí pružiny) se ručně nastavuje jako obvykle pomocí klíče 17 mm.
V režimech „Rain“ a „Sport“ cílí nastavení DDC na úplné a příjemné tlumení, jak se to požaduje na venkovních cestách nebo na nekvalitně, ale i kvalitě vyasfaltovaných vozovkách. V režimech „Race“ a „Slick“ je ale nastavení DDC dovedeno do dokonalosti podle výkonu a podporuje velmi sportovní styl jízdy, zejména na závodní dráze. Nastavení tlumiče nárazů je pevné a poskytuje jezdcům vždy jasnou zpětnou vazbu ohledně příslušné jízdní situace.
Před zahájením jízdy nebo zapnutím zapalování se provede systémová kontrola a je aktivován tok informací z řízení motoru, snímače úhlové rychlosti a snímače dráhy pružiny do řízení dynamického tlumení DDC. Řídicí jednotka DDC zpracovává velké množství informací důležitých pro dynamickou jízdu, jako je například pohyb zadní pružiny, rychlost motorky a pozice ovladače bypassu. Kromě toho poskytuje snímač úhlové rychlosti DTC informace o sklonu motocyklu a dalších parametrech.
Obě vidlicové vzpěry obrácených vidlic s DDC mají identickou strukturu a liší se, jen co se týče toho, co se děje uvnitř pevné trubice a ponorné trubice. Nastavovací mechanismus pružiny (předpětí pružiny), který je proměnlivý o 15 mm (RR 20 mm), se nachází v pravé části vidlice. Ventil zodpovědný za dynamický nárůst tlumící síly je spolu s elektrickými přípojkami uložen v kazetě tlumiče v levé části vidlice. Kompenzační oblast v dolní části levé vidlice je vysoce natlakována plynem a vede do ní olej vytlačený osou tlumiče v uzavřené kazetě.
Tlumení teleskopických vidlic se ovládá standardně a není odděleno podle stupňů komprese a odrazu. Nová pružinová vzpěra DDC je připevněna k rámu pomocí slitinové vložky známé jako posuvný blok. Motocykl je dodáván s vložkou 0 mm. Použitím obou uzavřených vložek (1,5 a 3 mm) lze zdvihnout nebo spustit zadní část stroje a geometrii zavěšení rychle přizpůsobit příslušným podmínkám cesty a požadavkům každého jezdce. Pokud je použit jiný posuvný blok, snímač dráhy zadní pružiny je nutno kalibrovat odpovídajícím způsobem prostřednictvím nabídky nastavení. V přední části je výška podvozku přizpůsobena obvyklým způsobem pomocí svorky vidlicového můstku.
+ Zobrazit více