Telelever
Systém, který je tu pro naplnění sportovních ambicí
Díky patentovanému vedení předního kola Telelever se firma BMW Motorrad vydala do neprobádané oblasti techniky vedení kol. Vedení předního kola Telelever jednoduše a efektivně odděluje dvě funkce seřízení kol a tlumení/odpružení a tím zlepšuje jízdní komfort.
Stejně jako u teleskopické vidlice je i zde kolo seřizováno skutečnou vidlicí, která se skládá ze dvou jednotek s posuvnou a pevnou trubkou vidlice. Tato konstrukce skýtá největší možné pokrytí, a tím zajišťuje vysokou úroveň stability. Podélné rameno připojené k rámu vepředu podepírá vidlici a přední kolo. Pružení a tlumení provádí centrální pružinová jednotka. Na rozdíl od klasické teleskopické vidlice musí vidlice u systému Telelever absorbovat jen nízké ohybové momenty během brzdění a při jízdě na nerovných plochách, což znamená, že posuvné a pevné trubky vidlice se nemohou vzájemně blokovat.
Další výhody této konstrukce, která má posuvnou trubku Telelever o menším průměru v porovnání s tradičními teleskopickými vidlicemi, jsou hmotnost a extrémně citlivé vlastnosti odezvy. Nízké neodpružené hmotnosti a rychlost, s níž odpružení reaguje, navíc zajišťují vynikající přilnavost na nerovných vozovkách.
Systém Telelever nabízí možnost navrhnout si geometrii tak, aby se nohy vidlice a tím i přední konec při prudkém brzdění jen ponořily. Díky tomu jezdec těží z lepší odezvy. Další výhodou systému Telelever je, že bylo možné navrhnout elektronické řízení protiblokovacího systému (ABS) tak, aby bylo citlivější. Protože navzdory pulsujícím brzdným silám nevznikají žádné ohybové vibrace. Celkově systém Telelever přispívá k větší jízdnímu komfortu, čímž nahrává sportovním ambicím jezdců a současně zvyšuje bezpečnost v kritických situacích.
+ Zobrazit více