Protilehlý dvouválec o objemu 1200 ccm
Nový protilehlý dvouválec, navržený pro vyšší otáčky, má dva řetězové vačkové hřídele (DOHC), s horním usazením, pro každý válec, s ventily ovládanými mimořádně lehkými, vysokorychlostními válečkovými kladkami. Radiální uspořádání čtyř ventilů umožnilo vytvořit spalovací komoru s vysoce kompaktní konstrukcí. Stejně jako u předcházejícího modelu zajišťují zážeh směsi dvě zapalovací svíčky. Zachován byl i dosavadní kompresní poměr 12,0:1, přičemž kontrola klepání umožňuje použití paliva Super (plus) s oktanovým číslem 95-98 RON. Nominální jakost byla stanovena na 98 RON.
Horizontální uspořádání vačkových hřídelí ve směru jízdy u nového protilehlého dvouválce motoru přineslo dvě speciální technické vlastnosti. Dvě vačkové hřídele ovládají sací a výfukový ventil a jednotlivé vačky jsou zúžené vzhledem k radiálnímu uspořádání ventilů. Doby řízení sání a výfuku u obou vačkových hřídelí byly optimalizovány pro mimořádně dynamické uvolnění výkonu v nižších a středních otáčkách a uároveň vyšší výkon při otáčení.
Oproti předcházejícímu modelu byly zvětšeny průměry hlav ventilů na straně sání z 36 na 39 milimetrů a na straně výfuku z 31 na 33 milimetrů. Vůle ventilu byla kompenzována pomocí lehkých polokulových podložek. Otevírací zdvihy byly zvýšeny na straně sání a výfuku z původních 10,54 a 9,26 milimetrů na 10,8 milimetrů kvůli většímu volnému průřezu ventilu. To vše dohromady tvoří motor s vynikajícím charakterem, který je příkladem vynikající dynamiky a čiré radosti z otáček, což působivě dokazuje počínaje již od nejnižších rychlostí.