Integrovaná převodovka
Poprvé v historii BMW Motorrad byly převodovka a spojka u převodovky protilehlého dvouválcového motoru integrovány do krytu motoru. Poprvé v historii BMW Motorrad již nejsou válce u protilehlého dvouválcového motoru přišroubovány na skříň klikové hřídele samostatně, ale jsou integrovány přímo. Odlévaná dvoudílná kliková skříň válce, se svislou dělící čárou ve středu klikového hřídele, je vyrobena z vysoce odolné hliníkové slitiny. Výsledkem je, že obě poloviny pláště tvoří pro klikový hřídel velmi pevné spojení z válce a ložiskového sedla. Válec s vodním pláštěm má otevřenou konstrukci. Vývrty jsou povrchově upraveny novým postupem stříkání elektrickým obloukem, prováděným elektrickým obloukem s železo-uhlíkovou slitinou s nízkým opotřebením a třením, které se dříve používaly u automobilových motorů BMW.