Čtyřválcový pohon je vybaven vačkovým řízením se dvěma vačkovými hřídelemi s horním uložením pro dosažení optimálního výkonu a maximální rychlosti a zároveň splňuje kritéria tuhosti, minimálních pohyblivých hmot a optimálních časových průřezů u ventilů. Nabízí perfektní kombinaci maximální tuhosti a minimální hmotnosti posunutých převodových součástí ventilů a zároveň vysoce kompaktní konstrukcí hlavy válce.
Vůle ventilu je kompenzována velmi malými, lehkými, nastavovacími deskami vedenými na pružinových uloženích. Pružinová sedadla na straně sání jsou vyrobena z lehkého vysoce odolného hliníku. Pohybující se hmoty u řízení kladky zdvihátka ventilu jsou nižší než u podobného řešení zdvihátek. Nízké oscilační síly umožňují vysoké zrychlení ventilu pro dosažení plných vačkových profilů a vysoké průřezy pro otevření ventilu.
Rychlostní limit definovaný pro tento sériový motocykl činí 14 200 ot./min., i když čistě mechanická tolerance rychlosti je mnohem vyšší. Velký vývrt válce o průměru 80 mm umožnil použít co největší, a tím i nejvhodnější průměry ventilových talířů z hlediska výkonu. Tyto průměry talířů ventilu na straně sání o velikosti 33,5 mm a na straně výfuku o velikosti 27,2 mm jsou velice působivé, neboť představují největší možnou výplň v segmentu supersportů 1000.
Co se týče mazacího systému, je v motoru použit systém polosuchého mazání s olejovým čerpadlem Eaton - osvědčené řešení v tomto segmentu. Při chlazení oleje se namísto výměníku tepla používá samostatný olejový chladič, integrovaný do spodního obkladového panelu pod chladičem vody, s cílem posílit aerodynamiku proudění. Použití olejového chladiče brání nežádoucímu dodatečnému tepelnému natlakování chladicího média, což umožňuje použít menší a lehčí vodní chladiče, a tím i menší množství chladicího média.
Zaměřili jsme se na spodní konstrukční šířku, kompaktní a především lehkou konstrukci a také na uspořádání elektrických dílčích sestav a jejich pohonů. Například generátor střídavého proudu se nachází na levém klikového hřídeli a je vybaven permanentním magnetem. Vyrábí výkon 434 W při 6000 otáčkách za minutu a je navržen pro maximální rychlost 16 000 ot / min. Převodový spouštěč má kapacitu 800 W, váží 1050 g a je umístěn v levé horní klikové skříni, z poloviny velikosti za válci. Je spojen volnoběžkou a má redukční účinek v poměru 1: 24,61 na levém vnějším rameni kliky,konstruovaném jako čelní ozubené kolo. Za účelem snížení hmotnosti jsou levý boční kryt a startér vyrobeny z lehkého hořčíku.
Vstřikování paliva funguje plně sekvenčně, tj. palivo je vstřikováno jednotlivě do sacího potrubí podle sacího zdvihu příslušného válce. Pro zlepšení křivky točivého momentu je motor vybaven sofistikovanou, řízenou technologií sacího potrubí. V závislosti na rychlosti se délka sací nálevky řídí mapou charakteristik a mění se ve dvou fázích pomocí servomotoru připojeného k tlumiči sání. Příslušné množství paliva je dodáváno čtyřmi vstřikovacími tryskami, z nichž každá je umístěna na kolejničce škrtící klapky a nad sací trubkou, aby bylo dosaženo optimálního plnění. Trysky vstřikovačů paliva jsou ovládány samostatně nebo společně v závislosti na rychlosti a výkonu.