Pohon ozubeného řemene
Mimořádně tichý, ale rovněž vysoce trvanlivý
Inovativní diferenciál zadní nápravy, pomocí kterého je výkon motoru přenášen ozubeným řemenem na zadní kolo, zajišťuje čistý, bezúdržbový přenos energie. Spolu s jednotkou kyvného ramene z lehké slitiny představuje základní stavební prvek konstrukce motocyklu. S touto kombinací je sekundární pohon rovnocenný čistému, nízkoúdržbovému pohonu kardanovou hřídelí. Ozubený řemen, vyvinutý speciálně pro BMW Motorrad, má nejen velmi tichý chod, ale osvědčil se také, díky vyztužení aramidovými vlákny, jako vysoce trvanlivý.
Po nastavení správného napnutí řemene se provádí kontroly po 10 000 kilometrech a rutinní výměna po 40 000 kilometrech. Ozubený řemen se napíná přes excentrický hřídel, v němž je zadní kolo uloženo v kyvném rameni. Kyvné rameno také zajišťuje, aby bylo zadní kolo dokonale vyrovnáno v podélném směru.
Vzhledem k neustálému napnutí ozubeného řemenu jsou minimalizovány všechny možné reakce na změny v zatížení, což je velký přínos v porovnání s běžným řetězovým pohonem. Reakce na změny v zatížení jsou dále potlačovány tlumičem, který je osazen čtyřmi elastomerovými bloky. Pohon ozubeného řemenu, vyrobený z nerezové oceli, a výstupní pastorek převodovky s vnitřním ocelovým jádrem zajišťují vysokou trvanlivost pohonu. Ozubený kroužek je vyroben ze slinuté kovové slitiny. Celkově zajišťuje tato kombinace nejnižší možné opotřebení. Vzhledem k tomu, že sekundární pohon má celkově lehčí konstrukci než řetězový pohon, jsou odstředivé síly nižší, což zlepšuje účinnost přenosu výkonu
+ Zobrazit více