Inovace od začátku do konce
Nezastavíme a náš pohled se vždy upírá k budoucnosti. Naše inovativní technologie jsme testovali ve vývojových střediscích, na zkušebních tratích a testovacích okruzích v dlouhých sériích testů za nejnáročnějších podmínek, aby tvoje dojmy z jízdy byly vždy co nejlepší, nejbezpečnější a nejpohodlnější. Využíváme testovací prostor Autodrome de Miramas v jižní Francii pro obzvláště intenzivní zkušební jízdy – s plochou kolem 473 hektarů s širokou škálou zkušebních tratí o celkové délce přesahující 50 kilometrů. Dálnice, závodní tratě, jízda za mokra nebo těžký terén: v Miramasu simulujeme všechny myslitelné scénáře, testujeme 140 motocyklů BMW ročně, testujeme je za nejtěžších podmínek a najezdíme kolem 2,5 miliónu kilometrů. Neustále přemýšlíme nad vývojem nových řešení, inovací a technologií. Proto na této stránce prezentujeme zajímavá fakta z minulosti, aktuální pokroky i vizionářské myšlenky.
Motto pro závodní dráhu: Budoucnost je v automatizaci
Motto pro závodní dráhu: Budoucnost je v automatizaci
Neustále přemýšlíme o tom, jak můžeme udělat motocyklový sport ještě bezpečnější. Automatizace je součástí bezpečné jízdy na motocyklu. Abychom mohli dále rozvíjet dynamické systémy ovládání motocyklu, provádíme intenzivní výzkum pomocí prototypů, měříme a shromažďujeme data. Motocykl s autonomním řízením je jedním z takovýchto prototypů, používaných pro testování. Cílem je integrovat programy dynamického řízení do motocyklu, aby ti v počáteční fázi ukázaly nejlepší a nejbezpečnější jízdu kolem překážky. Samozřejmě, odpovědnost za řízení ti není odebrána, ale pouze doporučeno opatření, které může zvýšit tvoji bezpečnost. Odpovídající řídící systém by mohl nabídnout ještě větší stabilitu při jízdě za krizové situace.
ConnectedRide: Bezpečnost je starost každého
ConnectedRide: Bezpečnost je starost každého
Společnost BMW Motorrad tvrdě pracuje na tom, aby zajistila, že v mobilitě budoucnosti se na motocykly nezapomene. Musí být součástí dopravní sítě a musí být vzaty v úvahu při vzájemné komunikaci vozidel (V2V). Cílem je zajistit, aby nové systémy pomoci řidičům vedly k větší bezpečnosti silničního provozu a k zajištění optimalizace vzájemné komunikace mezi vozidly. Společnost BMW Motorrad v současné době pracuje na asistentu pro průjezd křižovatkou Intersection Movement Assist: Pokud se vozidlo blíží ke křižovatce, a je v kolizním kurzu s motocyklem, dostane vozidlo varovný signál. Dalším pomocným elektronickým prvkem mohou být brzdová světla pro nouzové brzdění (Emergency Electronic Brake Lights): Pokud musí motorkář náhle prudce zabrzdit, a za ním jede například autobus nebo dodávka a brání výhledu dalších vozidel, tato vozidla obdrží varování. Také je ve vývoji varování před stojícími vozidly (Stationary Vehicle Warning): Pokud se motocykl porouchá, auto může včas dostat výstražný signál, a přizpůsobit tak jízdní chování v rané fázi.
3D tisk (AM)
3D tisk (AM)
Výroba dílů tiskem na 3D tiskárnách je stále ještě v plenkách. Již nyní je však jasné, že potenciál je obrovský. Díly vyrobené na 3D tiskárně hrají obzvláště důležitou roli při výrobě prototypů. A dokonce i dnes lze některé komponenty a náhradní díly vyrobit pro zákazníky rychle a nákladově efektivně – bez dlouhých čekacích dob. Cílem je také masová individualizace volitelných a konfigurovatelných dílů. V sériové výrobě vozu BMW i8 Roadster byl poprvé použit 3D tisk pro výrobu držáku na kryt střechy. Náš současný výzkum a vývoj se zaměřuje na testování dalšího potenciálu této výrobní technologie - potenciální výrobu hlavního rámu a kyvné vidlice pro BMW S 1000 R.
Ultimátní test karbonu
Ultimátní test karbonu
Od uvedení BMW řady HP4 RACE bylo jasné, že sériová výroba motocyklu z karbonu je realizovatelná. Výhodou je nejen nízká hmotnost uhlíkových vláken ve srovnání s běžnými materiály – rám zejména zapůsobí svou příčnou, ohybovou a torzní tuhostí. Nízké gyroskopické síly jsou přínosem pro kola. Nicméně předtím, než byly rám a kola připraveny k sériové výrobě, musely být provedeny rozsáhlé zátěžové testy tvrdosti a odolnosti. V testu nájezdu na obrubník naši vývojáři záměrně způsobili poškození a dokázali, že další jízda na motocyklu je stále možná. Na zkušebním stanovišti simulovaly testery působení různých sil, otestovaly karbonová kola z hlediska radiálního nárazu nebo imitovaly jízdu po zadním kole. Postřik solí a testy na změnu klimatu byly stejně tak součástí testovací řady, jako brzdný test při obzvláště vysokém vývoji tepla. Testujeme všechny extrémní situace a představitelné scénáře, abychom nic nenechali na náhodě.
VISION NEXT 100.
VISION NEXT 100.
Na začátku byla vize. A ta se v BMW Motorrad zhmotnila do velmi konkrétní podoby: zásluhou VISION NEXT 100 mobilita budoucnosti dorazila již dnes.
CONCEPT LINK.
CONCEPT LINK.
Inteligentní propojení člověka, stroje, jízdního oblečení a prostředí vám zprostředkovává maximální úroveň svobody. Studie Concept Link vytváří dokonalé zkřížení digitálního a analogového světa – pro pohodlný pohyb v městském prostředí budoucnosti.
LASEROVÉ SVĚTLO.
LASEROVÉ SVĚTLO.
Díky laserovému mlhovému světlu budete mít vždy dokonalý výhled na svůj cíl. Zásluhou extrémně velkého dosahu zaznamenáte při rychlosti 100 km/h potenciální nebezpečí o 11 sekund dříve než s tradičními světlomety.
Aktuální inovace
NOVÉ BMW R 1250 GS
NOVÉ BMW R 1250 GS
With the new BMW R 1250 GS, you can now experience the new Boxer even more directly. With impressive power, the new GS takes you into the next adventure: the increase in displacement to 1250 ccm and 136 hp brings you more performance - the maximum torque is 143 Nm. At lower revs the drive is noticeably smoother and runs completely jerk-free. The reason for this is the variable camshaft control BMW ShiftCam, the heart and technological innovation of the newly developed boxer engine. At the same time, we have reduced emissions and fuel consumption. Whether in the city, on the country road, on the motorway or off-road: New styles and colours, numerous technical details and exciting equipment options emphasise the character of the new BMW R 1250 GS.
KONEKTIVITA – DISPLEJ TFT A APLIKACE CONNECTED OD BMW MOTORRAD
KONEKTIVITA – DISPLEJ TFT A APLIKACE CONNECTED OD BMW MOTORRAD
S volitelnou výbavou Connectivity budete vždy připojeni a neustále budete mít přístup k požadovaným informacím. Kombinace 6,5" displeje TFT a multifunkčního ovladače na řidítkách vám umožňuje intuitivně ovládat všechny funkce. Ať potřebujete, aby vás navigace v aplikaci Connected od BMW Motorrad snadno provedla městem, nebo si během jízdy chcete zatelefonovat či poslechnout nějakou skvělou hudbu, díky Connectivity se můžete soustředit na vozovku před sebou a neustále budete mít přehled o všem důležitém.
KARBONOVÝ PODVOZEK A RÁFKY
KARBONOVÝ PODVOZEK A RÁFKY
Nejlepší vlastností karbonu je jeho kvalita. Každou zatáčku budete moci projet rychleji, akcelerace bude svižnější a brzdit budete moci začít později. Vůbec poprvé BMW Motorrad nekompromisně využívá karbonový podvozek a ráfky (karbonovou technologii) pro model HP4 RACE. Odolnost hliníku a síla oceli stanovují úplně nové normy do celé výroby vozidla.
ECALL INTELIGENTNÍ TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ (ECALL)
ECALL INTELIGENTNÍ TÍSŇOVÉ VOLÁNÍ (ECALL)
ECALL poskytuje rychlou a spolehlivou pomoc ve chvíli, kdy ji potřebujete. Inteligentní tísňové volání máte vždy po ruce, navíc komunikuje ve vašem jazyce a poskytuje vám pomoc v případě nehody či mimořádných situací.
ASISTENT BOČNÍHO POHLEDU
ASISTENT BOČNÍHO POHLEDU
S volitelnou výbavou asistenta bočního pohledu máte vše pod kontrolou – dokonce i to, co nevidíte.
HELMA BMW SYSTEM 7 CARBON
HELMA BMW SYSTEM 7 CARBON
System 7 Carbon vám zajistí dokonalé pohodlí – aniž by se tím zvýšila její hmotnost. Při výrobě karbonové helmy se využívají složité procesy zpracovávající předimpregnované materiály, které zajistí snížení hmotnosti o 25 % v porovnání s tradičními postupy.
ABS PRO
ABS PRO
ABS Pro se stará o každý detail dokonale příjemné jízdy: ABS Pro se stará o bezpečnější brzdění v mimořádných situacích. Tendence motocyklu vracet se do vzpřímené z nakloněné polohy se snižuje na minimum. Nad motocyklem tak budete mít dokonalou kontrolu i při prudkém brzdění v zatáčkách.